Skip to main content

Via de mailapp op mijn IPhone kan ik geen mail meer ontvangen en versturen. ik heb alle mailinstellingen aangepast zoals op de knp site aangegeven, maar alsnog lukt het niet.  
 

Ik krijg als foutmelding:

Geen wachtwoord opgegeven voor 'Telfort'.  Ga naar de e- mailaccountinstellingen en geef een wachtwoord op.

 

Als ik via de mailaccountinstellingen mijn gebruikersnaam en ww invoer krijg ik de foutmelding dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist is. 
 

Het ww voor de webmail en degene voor de KPN app pakt hij beide niet. 
 

ik moet nu constant inloggen via webmail op mijn telefoon om te zien of er nieuwe mail is. 
 

De klantenservice kan mij niet verder helpen. 
 

Wie o wie weet het? 

Hallo @Lo dean 

 

Vul je dan wel je hele e-mailadres in bij gebruikersnaam?

Je moet voor zowel de IMAP of POP en de SMTP server je e-mailadres (gebruikersnaam) en wachtwoord opgeven.

Dit zijn de juiste instellingen (die werken ook voor telfort, maar i.p.v. kpnmail kan je ook telfort gebruiken in de servernaam zoals in de toestelhulp staat):

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Heb je ook gecontroleerd aan de hand van de toestelhulp of de instellingen allemaal kloppen?

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#/topic/e-mail/handmatig-instellen/device


Dankjewel voor de tip GeSp. Ik moest mijn lange mailadres invoeren. Die heb ik ooit in het begin bij Telfort moeten aanmaken. Het is nu dus gelukt!