Skip to main content

Twee KPN e-mail accounts, naam1@hetnet.nl en naam2@hetnet.nl, heb ik als imap accounts geconfigureerd in MAIL van Windows-10. 

In account van naam1@hetnet.nl worden in MAIL geen mailtjes ontvangen, maar kan wel mailtjes versturen. In de in-box van MAIL komt is geen enkel mailtje te zien. Als in naar de webmail van dit account ga zie ik alle mailtjes die ik ernaar stuurde in de in-box staan.

Als ik nu mail stuur naar naam2@hetnet.nl dan komen zij wel in de in-box van MAIL terecht en werkt dit account verder perfect.

Ga ik naar de instellingen van deze twee imap accounts van MAIL dan zijn zij identiek aan elkaar. 

De inbox en ook de prullenbak van beide account zijn zo goed als leeg.

Ook heb ik al een paar keer het account van naam1@hetnet.nl verwijderd en opnieuw geconfigureerd, maar geen resultaat.

Ook het plaatsen van deze accounts op een andere Windows computer geeft geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

b.v.d.

Klaas Mol

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Klaas_mol en welkom op het forum! Gek dat het alleen in de Windows 10 Mail mis lijkt te gaan en dan ook alleen bij het naam1 account. Dit account ontvangt dus van geen enkel e-mail adres de mails? Heb je hierbij meerdere e-mail adressen getest waar mails vanuit verstuurd zijn en die komen geen van allen via de Windows 10 Mail binnen? 

Ik heb ook nog wat tips gevonden voor synchronisatieproblemen van de Windows 10 Mail wellicht dat één van deze tips helpt? Ook trek ik @GeSp even aan de mouw, ik zie jou als e-mail wonder. Jij nog ideeën? 


Hallo @Klaas_mol 

 

Als je klikt op de Synchronisatie knop in de Mail app bovenaan de berichtenlijst synchroniseert het naam1 account dan wel of gebeurd er dan helemaal niets?
Als het dan wel synchroniseert dan zou je in de account instellingen bij synchronisatie kunnen kijken of voor het naam1 account map synchronisatie wel aan staat.

Als op een andere PC exact hetzelfde gebeurd zou het probleem ook in de account instellingen op de server kunnen zitten.
Als je in webmail naar de instellingen van mail gaat en die vergelijkt van de 2 accounts, zijn ze dan ook gelijk?

 

Verder zou je i.d.d. naar de tips in de link die Sanne_M geeft kunnen kijken.

 


Dank je wel voor je reactie.

De knop synchronisatie In de maillijst van MAIL geeft geen verbetering.

Ik heb de instellingen van de webmail met elkaar vergeleken en die zijn exact hetzelfde.

Wat me wel opviel in de instellingen van de webmail dat onder accounts van naam1 en naam2 nog een ander e-mail adres staat. Dit zouden aliassen zijn.

Hiervan heb ik in Windows MAIL van allebei een account aangemaakt met hetzelfde wachtwoord. De reactie van deze adressen zijn hetzelfde als van naam1 en naam2. 

De alias van naam1 werkt niet, die van naam2 wel.

Wat mij ook nog opviel, terwijl ik bezig was in de webmail, dat ik kortstondig van Windows-11 een melding kreeg dat de instellingen van hetnet account zijn verouderd.

Windows 10 gaf deze melding niet.


Die melding over verouderde instellingen zou kunnen betekenen dat je nog de oude servernamen gebruikt.

Gebruik je wel de juiste instellingen voor de in en uitgaande mailservers?
De onderstaande instellingen zijn ook voor hetnet e-mail adressen.

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

(waar staat KPN e-mailadres/wachtwoord vul je het Hetnet e-mailadres en wachtwoord in)

 

Bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

 


Account instellingen in Windows MAIL

 

 


Ik ben wat aan het experimenteren geweest met W10 Mail, het later wijzigen van de serverinstellingen (worldonline email adres) lijkt niet goed te werken ook al zijn de instellingen die je gebruikt wel goed.
Ik kreeg toen ook geen mail binnen in W10 mail maar wel in webmail.
En ook een paar keer de melding dat de account gegevens verouderd zijn, die kan je dan bijwerken maar dat lost het probleem niet op.
Na het handmatig opnieuw instellen van dat worldonline account met de juiste server gegevens werkte het wel goed.

 

Op welke manier heb jij de mail ingesteld voor beide hetnet accounts?
Als je het hebt ingesteld via Ander account POP/IMAP voor beide hetnet accounts zou het gelijk goed ingesteld moeten staan, de instellingen zijn dan gelijk aan de instellingen in jouw afbeeldingen.

Als je later iets gewijzigd hebt in de server instellingen dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.


In Win 10 mail heb ik inderdaad via Ander account POP/IMAP deze accounts toegevoegd.

De een werkt dan wel, de andere niet. In webmail is niets gewijzigd.

Maar ik heb nu toch het idee dat het probleem in MAIL ligt.

In WIN 11 mail gebeurt precies hetzelfde.

Van een kennis kreeg ik een tip om het eens in OUTLOOK te proberen.

En zie daar, na het aanmaken van dezelfde twee accounts, ook met Ander account POP/IMAP, werken ze in OUTLOOK allebei perfect.

 Hartelijk dank voor het meedenken en de tips.

 

m.v.g.

Klaas Mol


Super, fijn dat het via Outlook wel lukt! Bedankt voor het terugkoppelen en inderdaad bedankt @GeSp! 💚