Skip to main content

Beste,

 

Sinds een week of twee kan ik geen mail meer ophalen via mijn KPN netwerk. Als ik met mijn telefoon over ga naar 4G werkt dit wel gewoon. Wat is er veranderd bij KPN?

Ik heb de modem al opnieuw opgestart  maar helaas zonder resultaat.

Via vast Internet op de computer zelfde probleem. 

Mail server zowel via IMap als Pop werkt het niet.

 

Hoop dat iemand iets weet.

Hallo @Ang628 , kun je via de webmail wel de mail afhandelen?


Hi, ja. Via webmail wel.


Hallo @Ang628 , dan zou ik de instellingen even nalopen, aan KPN ligt het dus niet.

Succes.

 


Hallo @JanD .

 

Hoe verklaar je het dan dat het op een ander netwerk wel werkt? Enkel op ons KPN netwerk werkt het niet. 


Hallo @Ang628 misschien binnen je mailprogramma het account wissen en opnieuw aanmaken met de juiste instellingen, anders heb ik ook geen verklaring.

Misschien andere forumleden een idee? Of een KPN-moderator.

Succes.

 


Hi @Ang628,

Balen dat het niet lukt :slight_frown: Ik kijk graag even met je mee! Zou je het mailadres waar het om gaat, in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Mail ontvangen is geen enkel probleem begrijp ik? Hebben de mails die je probeerde te versturen wellicht 1 of meerdere bijlagen en zo ja, wat gebeurt er als je een mail wil versturen met alleen tekst?

Hoor het allemaal graag!


Hi @Maja_ ,

 

Ik heb het toegevoegd.  

 

Ik kan geen mail ontvangen en geen mail versturen. Dit is zo ineens gebeurd.  Het gebeurd alleen op ons kpn netwerk thuis. Als ik met mijn mobiel op 4G ga,  krijg ik alles weer binnen. Als ik met mijn laptop op een ander wifi netwerk zit,  krijg ik ook weer alles binnen.

 

Lijkt dus echt alsof er iets veranderd is in ons kpn netwerk. 


Bedankt @Ang628, ik had het idee dat je problemen had met een @kpnmail adres, maar zie nu dat het een mailadres via een hostingpartij betreft. Zou je bij je hostingpartner na willen vragen of ze je ip-adres wellicht geblokkeerd hebben? Dat zou hier de verklaring kunnen zijn!


Beste @Maja_ 

 

Helaas is er niks veranderd bij onze hosting. Ik merk ook dat het erg traag is thuis. Ik heb even teruggezocht wanneer het probleem ontstaan is.  19 februari is er voor het laatst mail binnen gekomen.  Als ik op 4G zit een verbindt mijn laptop met de hotspot, komt de mail gewoon binnen. 

 

Kan het zijn dat er iets veranderd is in de kpn firewall? Dit is toch ontzettend raar.  We hebben enkel thuis problemen.  Hebben we een nieuwe modem nodig? Ik zie deze versie: V1.01.00T03.8V4


Helaas is er niks veranderd bij onze hosting.

Heb je die vraag ook gesteld aan jouw hosting partij?

Zou je bij je hostingpartner na willen vragen of ze je ip-adres wellicht geblokkeerd hebben?

 

Wat is het domein (alles vanaf @) van het emailadres dat je gebruikt?


Aanvullende vraag; welke foutmelding krijg je te zien als je iets wil verzenden? (of ontvangen?) Wellicht wordt het wat duidelijker als we dat weten!


Hi @Maja_ 

 

Ik ben nog even wezen testen. Er lijkt toch iets bij KPN zelf te zijn veranderd. Mijn ouders thuis hebben ook KPN en daar is exact hetzelfde probleem. Op 4G geen probleem. Als ik met mijn laptop naar een vriend ga die Ziggo heeft, geen probleem en de mail kan gewoon opgehaald worden. Bijgaand een afbeelding van de foutmelding.

 

 


Werkelijk?!

Gebruik jij nog Windows Live Mail?

Zet IPv6 eens uit op die PC of op jouw V10, werkt het dan wel?


Hi @Maja_ 

 

Ik ben nog even wezen testen. Er lijkt toch iets bij KPN zelf te zijn veranderd. Mijn ouders thuis hebben ook KPN en daar is exact hetzelfde probleem. Op 4G geen probleem. Als ik met mijn laptop naar een vriend ga die Ziggo heeft, geen probleem en de mail kan gewoon opgehaald worden. Bijgaand een afbeelding van de foutmelding.

 

 

Waarom gebruik je POP3? Je hostingpartij is Neostrada toch? Kijk hier eens: https://www.neostrada.nl/support/artikel/hoe-stel-ik-mijn-e-mailadres-in-op-outlook.html

Daarnaast zou ik poort 110 niet gebruiken, maar de beveiligde 995. 

 

Overigens zou het wel raar zijn als KPN dit blokkeert. Dus wat er hier precies aan de hand is, zou best eens met IPv6 te maken kunnen hebben...


Beste @wjb 

 

Het lijkt inderdaad met ipv6 in conflict te zijn. Ik heb dit op de modem uitgezet en ineens werkt het allemaal weer. Heel erg bedankt.

 

@Maja_ hoe kan dit? Is dit automatisch aangegaan bij KPN ? Is het ook op te lossen of moet ik ipv6 uitlaten. Laatste heeft niet mijn voorkeur.

 

 


Welke versie van Windows staat op die PC?

Windows 7, 8, 10 of 11?

Als dat Windows 10 of 11 is, kan je dan eens Windows Mail gebruiken en kijken of je daarmee wel via IPv6 mail kunt lezen en verzenden.


Beste @wjb Het lijkt inderdaad met ipv6 in conflict te zijn. Ik heb dit op de modem uitgezet en ineens werkt het allemaal weer. Heel erg bedankt.

 

@Maja_ hoe kan dit? Is dit automatisch aangegaan bij KPN ? Is het ook op te lossen of moet ik ipv6 uitlaten. Laatste heeft niet mijn voorkeur.

 

De kans bestaat dat Windows Live Mail hier niet (meer) mee om kan gaan. Dit is een verouderd mailprogramma dat niet meer ondersteund en geüpdatet wordt vanuit Microsoft. Ik ben dan ook erg benieuwd of je ook Windows mail kunt gebruiken en of het daarbij allemaal weer werkt met IPv6 ingeschakeld!


Heb je Windows mail al in combinatie met IPv6 gebruikt @Ang628? Ik hoor nog graag je bevindingen daarmee!


Hoi @Maja_ 

 

Ik ga het dit weekend proberen.

 

Je hoort van mij!


Helemaal prima, neem je tijd hoor! 😊


Beste @wjb Het lijkt inderdaad met ipv6 in conflict te zijn. Ik heb dit op de modem uitgezet en ineens werkt het allemaal weer. Heel erg bedankt.

 

@Maja_ hoe kan dit? Is dit automatisch aangegaan bij KPN ? Is het ook op te lossen of moet ik ipv6 uitlaten. Laatste heeft niet mijn voorkeur.

 

De kans bestaat dat Windows Live Mail hier niet (meer) mee om kan gaan. Dit is een verouderd mailprogramma dat niet meer ondersteund en geüpdatet wordt vanuit Microsoft. Ik ben dan ook erg benieuwd of je ook Windows mail kunt gebruiken en of het daarbij allemaal weer werkt met IPv6 ingeschakeld!

 

Hi @Maja_ 

 

Windows mail in combinatie met IPV6 lijkt te werken. Echter is het telefoon mail programma met ipv6 weer ongelofelijk traag en duurt het zeker 2 minuten tot de mail opgehaald is. Als ik dan weer IPV6 uitschakel en via mijn telefoon weer mail op haal heb je binnen 10 seconden de mails binnen.

 

Al met al lijkt het erop dat bepaalde mail programma's niet goed overweg kunnen met IPV6… en zou je denken dat er toch echt iets veranderd moet zijn.

 

Ik heb een samsung galaxy s10 en gebruik het standaard mail programma van android. Mijn vader op zijn huawai krijgt helemaal geen mail binnen via zijn mail programma op de telefoon in combinatie met ipv6. 

 

Ik zal IPV6 wel voorlopig uitlaten.


@Ang628 

Dan moet je IPv6 niet volledig uitzetten maar wel aanzetten op de apparaten waar het wel werkt.