Skip to main content

 De kpnmail op mijn huidige laptop sla ik op in een pst bestand via Outlook 2016. Op mijn nieuwe laptop wil ik de kpnmail instellen in de mail van windows 10 (wordt dus imap). Is er een mogelijkheid om de oude mail in pst.bestand te bewaren of over te zetten naar naar de mail van Windows?

@Hillechien :

Eerst een paar vragen: Wat gebruik je in Outlook 2016 ? IMAP of POP ? Bij standaard POP wordt de email verplaatst van de (KPN) emailserver naar jouw laptop terwijl bij IMAP de email op de KPN server blijft staan totdat jij die daar van verwijdert. Als je in Outlook 2016 ook IMAP gebruikt dan hoef je niks over te zetten.


In outlook 2016 gebruik ik non POP.


@Hillechien :

Wat bedoel je met “non POP” ??


Nog POP.


@Hillechien :

Terugzetten van email van Outlook naar de KPN emailserver:

1)) Maak in Outlook 2016 een extra account aan dat met IMAP werkt en dat naar datzelfde emailadres wijst als dat POP account.

2)) Maak onder dat IMAP account dezelfde mappen aan als bij dat POP account.

3)) Voer de stappen (3a - 3d) uit voor elke map van dat POP account:

3a)) Markeer alle emails als ongelezen. Dan staat er achter de mapnaam het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map).

3b)) KOPIEER alle emails van een POP map naar dezelfde map dat onder dat IMAP account hangt. Het emailprogramma zorgt er dan voor dat alle emails weer op de KPN emailserver word gezet.

3c)) Controleer m.b.v. een ander emailprogramma op jouw andere laptop of m.b.v. de KPN webmail of alles goed is overgekomen.

4)) Als je het niet vertrouwt kopieer dan eerst 1 of meer groepen van bijv. 5 of 10 emails en kijk telkens of alles goed is overgekomen.

5)) Als alles goed is teruggezet zou ik - op jouw oude laptop - in ieder geval het POP account in Outlook (met de emails daarin) verwijderen.

 

(Laat even weten of het gelukt is. Of als iets niet duidelijk is).


Dank voor de info! Ik ga er mee aan de slag.


Beste Willy22,

Het lijkt er op dat het is gelukt. Wel zijn nog niet alle mappen op de nieuwe pc gevuld, maar dat is, denk ik, een kwestie van geduld. Op de oude pc was dat namelijk wel het geval.

Nogmaals veel dank voor de hulp!

 

 


@Hillechien

Er is nog een andere manier hoe je kunt controleren of alles goed overgekomen is. 

Je gebruikt IMAP in jouw emailprogrammas (meervoud). Dan moet je dezelfde mappen zien in jouw emailprogramma op jouw oude laptop, op jouw nieuwe laptop én bij de KPN webmail.


Alles is gelukt!