Skip to main content

Onze KPN mail is op dit moment actief op de laptop op windows live mail. De serverinstellingen zijn zo ingesteld dat POP3 gebruikt wordt. Ik wil graag overgaan naar windows 10 mail en eigenlijk de serverinstellingen wijzigen naar IMAP zodat wij ook mails kunnen ontvangen op mobiel en ipad. Nu is het mij gelukt om met email en wachtwoord in te loggen op windows 10 mail, maar hij sychroniseert alleen maar van de laatste twee dagen. Ik heb alle instellingen gecontroleerd en hij zou alles moeten weergeven. Nu denk ik zelf dat het komt doordat de serverinstellingen bij windows live mail op POP3 staan en dat deze daarom niet worden weergegeven in windows 10 mail. Ik gebruik overigens dezelfde laptop voor de mail.

@sjoerd abma :

Het is inderdaad een goed idee om over te stappen naar een andere emailprogramma omdat voor WLM geen nieuwe updates meer worden uitgebracht door Microsoft en dus “zwakke plekken” in het programma niet meer worden verbeterd. Ook kan het programma niet meer profiteren van veiliger en nieuwere versies van Microsoft's .NET software. WLM werkt namelijk niet zonder .NET software.

Bij POP3 worden alle emails van de KPN server verplaatst naar jouw laptop/PC. Er staan dan dus geen emails meer op de KPN emailserver. Je kunt dus ook niks meer “synchroniseren”.

Je kunt WEL alle emails die in WLM (op jouw laptop) staan terugzetten op de KPN server en dat doe je met ………. WLM zelf.

1)) Start WLM.

2)) Maak (in WLM) een (extra) IMAP account aan dat naar datzelfde emailadres wijst.

3)) Maak onder dat IMAP account dezelfde mappen aan die je bij dat POP3 account hebt.

4)) Doe de stappen 4a - 4d voor elke map onder dat POP account;

4a)) Markeer alle emails in een map als ongelezen. Dan toont WLM tussen haakjes per map het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map).

4b)) Selecteer alle emails.

4c)) Kopieer (!!!) alle emails naar de map met dezelfde naam onder dat IMAP account. En WLM zorgt ervoor dat de emails terug op de KPN emailserver worden gezet.

4d)) Controleer of alle emails goed zijn aangekomen. (bijv. m.b.v. de KPN webmail). Omdat je alle emails als “ongelezen” hebt aangemerkt zul je ook bij die IMAP map(pen) hetzelfde aantal ongelezen emails moeten zien.

Laat even weten of gelukt is.


Bedankt voor je reactie en hulp! Het aanmaken van een IMAP account met dezelfde naam is gelukt. Ook alle mail uit postvak in van WLM naar de map postvak in van het nieuwe IMAP account is goed gelukt. Het enige probleem nu nog is dat het mij niet helemaal lukt om het email account toe te voegen aan windows 10 mail.


@sjoerd abma :

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-windows-10.htm


Goedemiddag @sjoerd abma, welkom hier op het forum!

Mooi om te zien dat @Willy22 jou zo op weg helpt. :blush:  Is het inmiddels helemaal gelukt om e-mail over te zetten op Windows 10 Mail?


@sjoerd abma Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!