Skip to main content

Sinds een tijdje kan ik geen mail meer versturen. Maakt niet uit of het mijn mobiel (kpn abo) of mijn PC met W10 mail of live mail is.

Zo te zien mag ik wel aanmelden bij de smtp server, maar weigert deze categorisch al mijn uitgaande mail.

Alle instellingen al 3 maal gecontroleerd. Ingelogd op web mail, waar niets was volgelopen. Andere mail programma's gebruikt, maar niets werkt. Clueless...

Dit is wat livemail meldt:

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.0.0 Mail rejected.
Server: 'smtp.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC69
Protocol: SMTP
Poort: 587
Beveiligd(SSL): Ja

 

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?

Al vast bedankt voor de hulp

Hi Johan, welkom op het forum. 

Die foutcode komt vaak voor bij errors in Windowsbestanden op computers/laptops. Dat verklaart echter niet waarom het niet lukt met je mobiele telefoon. Wat voor melding krijg je daar te zien? 

Lukt het binnenhalen van e-mail wel? En het versturen via Webmail ook? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het e-mailadres invullen waar dit om gaat. 


550 5.0.0 Mail rejected betekent normaal dat het KPN spamfilter de mail als Spam bestempelt en daarom weigert. Iets om contact op te nemen met KPN Abuse via abuse@kpn.com denk ik.

Alleen apart dat het KPN uitgaand optreedt. Daarom idd nieuwsgierig om te weten of versturen via Webmail wel goed gaat.

Tot slot: Windows Live Mail wordt met ingang van 10 januari 2017 niet langer ondersteund door Microsoft. Het is daarom af te raden het programma nog te gebruiken


Johan, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.