Skip to main content

Onderstaande melding krijg ik wanneer ik en anderen een mail naar mij versturen, maar ook wanneer ik soms een mail naar iemand anders verstuur. Aparte is, dat wanneer ik mijn handtekening verwijder, hij het wel lijkt te doen. Maar dat was eerder nooit een probleem. Een klant van mij had ook al eenzelfde probleem met ook zijn kpnmail. Wat te doen?

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

(...) 
    host mailin.kpnmail.nl l213.75.3.30]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550 5.0.0 Mail rejected.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @GALA 

De melding 550 5.0.0 Mail rejected is het spamfilter van KPN dat ingrijpt. De mail wordt bestempeld als SPAM, het bericht wordt geweigerd en de verzender krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

KPN Abuse beheert het spamfilter, stuur ze een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


Thx, ik stuur het door


Welkom op het forum @GALA!

Ik zie dat @RBxx je al een zetje in de juiste richting heeft gegeven, ben je er uit gekomen met Abuse? Zo ja, wat was precies het euvel? Hoor het graag :slight_smile:


Het lijkt nu wel verholpen. Geen idee, ze hebben bij kpn iets aan de instellingen van de filter veranderd nav mijn bericht aan abuse... 


Top! Dan stond er denk ik ergens iets te strak ingesteld, fijn dat Abuse dit op heeft weten te lossen :slight_smile: