Skip to main content

Ik werk voor een CV installatie bedrijf in Amsterdam en sinds we een nieuw administratie pakket gebruiken kunnen we geen facturen meer sturen naar onze klanten met een KPN (of gerelateerd) email adres

 

De laatste dagen krijgen we dit retour (4 voorbeelden):

1. <xxxx@12move.nl>: host mx.kpnmail.nll195.121.65.158] said: 5505.7.1 5.0.0 Mail rejected. (in reply to end of DATA command)

2. <xxxx@hetnet.nl>: host mx.kpnmail.nll195.121.65.158] said: 5505.7.1 5.0.0 Mail rejected. (in reply to end of DATA command)

3. <xxxx@planet.nl>: host mx.kpnmail.nll195.121.65.158] said: 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. (in reply to end of DATA command)

4. <xxxx@hetnet.nl>: host mx.kpnmail.nll195.121.65.158] said: 5505.7.1 5.0.0 Mail rejected. (in reply to end of DATA command)

 

De facturen worden in een mail batch ‘s nachts verstuurd vanaf de mailservers van TransIP en waarschijnlijk ligt hier het probleem

Hoe kan ik dit oplossen want met het vorige pakket doen we dit al 10-tallen jaren zonder problemen (ook vanaf de TransIP mailservers)

We staan niet op de kpn blacklist ( https://blacklist.kpnmail.nl/ )

Hoe kan ik dit oplossen, wie moet ik contacten want het gaat hier volledig om legale email

mvg
Eduard Bouman

Hallo Eduard,

Welkom op het forum en goed dat je je probleem hier meldt! Graag wil ik het voor je nakijken wat er precies gebeurt, en daarvoor heb ik het afzender-adres nodig van de mails die gestuurd worden. Kun je me die via een privébericht toesturen zodat ik na kan gaan wat er mis gaat?

 


Dank voor de aanvullende informatie Eduard,

Het lijkt erop dat er spam verzonden was vanaf de Transip mailserver, en dat daardoor ons spamfilter ingreep. Ik heb de reputatie van dit ip-adres weer laten resetten, dus de mails zouden weer aan moeten komen inmiddels.


Goedemiddag,

 

Ook mijn vrijwilligerswerk heeft dit probleem, echt heel lastig omdat we de chipregistratie van vermiste en gevonden huisdieren verwerken. Is dit voldoende informatie? 

De reactie van de externe server was:

550 5.7.1 Mail rejected.

 

Date: Sat, 21 Aug 2021 16:56:38 +0200

 

---------- Forwarded message ----------

From: Stichting CHIP <info@stichtingchip.nl>