Skip to main content

onze mac computer heeft gister een software update gedaan waardoor alle kpn mail accounts er uit gegooid zijn. deze wachtwoorden hebben we niet meer en zoals gewoonlijk zou je die in mijnkpn kunnen veranderen. Nu is het probleem dat wij die accounts niet meer terug kunnen vinden sinds we glasvezel hebben. nu staat er bijvoorbeeld in plaats van voorbeeld @ kpnmail.nl nu voorbeeld1 @ kpnmail.nl. Ik heb dus juist de inloginformatie nodig van voorbeeld @ kpnmail.nl maar die is niet te vinden op de mijnkpn site. weet iemand hoe je die terug kan halen?

 

Admin: ondanks dat het wellicht niet je daadwerkelijke mailadressen waren, toch aangepast i.v.m. privacy

Hoi @mail77, welkom op het forum! Ik ga je hierbij helpen. Wat er bij de overgang naar glasvezel waarschijnlijk is gebeurd, is dat je oude mailadressen als aliassen onder nieuwe mailadressen zijn geplaatst. Vandaar dat je in de MijnKPN alleen voorbeeld1 ziet staan en niet voorbeeld.

Om te kijken welke aliassen er onder elk mailadres hangen kun je inloggen op email.kpn.com. Dat doe je met dezelfde gegevens als waarmee je inlogt op de MijnKPN. Eenmaal ingelogd klik je een mailadres aan. Op de volgende pagina zie je dan alle aliassen die erbij horen. Die aliassen delen de inbox met het adres waar ze onder vallen, en dus ook hetzelfde wachtwoord. Dat wachtwoord kun je hier ook wijzigen als je wilt. 

 

In je mailprogramma kun je de mail dan opnieuw instellen. Je mag dan zelf weten of je als gebruikersnaam het overkoepelende mailadres gebruikt (voorbeeld) of een van de aliassen die er onder hangt (voorbeeld1).

 

Mocht je er nou niet uitkomen, vul dan je forumprofiel in en geef daarbij in het veld ‘persoonlijke opmerking’ aan om welke mailadressen het gaat. Dan zet ik het voor je op een rijtje.