Skip to main content

E-mails van een bekende van mij gericht aan mijn e-mailadres bij KPN (planet.nl) worden de laatste tijd niet meer door mij ontvangen. De afzender staat niet in mijn lijst van geblokkeerde afzenders en de mails komen evenmin in mijn spambox terecht. De afzender krijgt evenmin bericht dat de mail niet kon worden afgeleverd. Hoe is dit mogelijk? Wat kan ik hieraan doen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @PeterPaul, wat een bijzonder probleem zeg:thinking:

Krijgt je bekende wel mails binnen ván jou? En wat gebeurt er als die mails vervolgens worden beantwoord? Kan het wellicht zijn dat er een bijlage mee wordt verstuurd? En heb je enig idee of je bekende wél andere mailadressen kan bereiken die onder KPN vallen? (dus kpnmail/hetnet/freeler etc?)

Werk je via een programma als Outlook of via onze Webmail pagina? Als je normaal niet via de webmail werkt, zou je daar nu dan toch eens in willen loggen om te zien of de mailtjes daar wel te vinden zijn?


Hi Maja, dank voor je reactie.

Mijn vriendin ontvangt mijn mails wel. Zij heeft een gmail-account. Ik heb haar nu een test mail gestuurd met de vraag om daarop te antwoorden, zonder bijlage. Ik heb ook gevraagd of zij dan ergens iets van een foutmelding ziet, en of mails die zij naar mij verstuurd heeft (en die ik niet heb ontvangen) wel of niet in de map verzonden/verstuurd staan. Ik kom erop terug. 

Ik werk met het mailprogramma van Apple (MacBook, iPhone en iPad). De webmail van KPN had ik al gecheckt, maar ik zie daar niets bijzonders.

Wordt vervolgd.


OK, vervolg. Heb dus een mail gestuurd aan mijn vriendin, zonder bijlage. Zij heeft een reply mail gestuurd naar mij (eveneens zonder bijlage), en ook naar een ander die een mail adres heeft bij hetnet.nl. Zij heeft die ander gevraagd op haar (doorgezonden) reply mail te antwoorden met cc naar mij. 

De reply van mijn vriendin heb ik niet ontvangen, wel de cc van de ander. Mijn vriendin heeft geen foutmelding en haar mail aan mij staat bij haar in de map verzonden. 

Ik heb haar gevraagd om ook de webversie van Gmail te checken, maar dit is toch wel heel merkwaardig, ik heb dit nooit eerder met afzenders naar mijn planet mailadres meegemaakt. 

Enig idee iemand?


Het lijkt er niet op dat niemand een idee heeft, tot nu toe:sweat:

Als jij zelf inlogt via onze Webmail pagina en daar alle mappen bij langs gaat, zie je daar ook helemaal niks staan? Zou je ook eens naar Instellingen (tandwiel rechtsboven) → Email → geblokkeerde afzenders willen gaan? Om te kijken of daar wellicht 1 of meerdere mailadressen ingesteld staan?


Hallo @PeterPaul ,

Ik zou eventjes in de logs kunnen kijken van de mailserver voor je. Zou je mij een privebericht willen sturen met daarin jouw e-mailadres, en het e-mailadres van de vriendin die niet aankomt? Dan kan ik even voor je kijken of het spamfilter misschien gekke dingen aan het doen is.


Bedankt voor de hulp @Raymondt, ik hoop dat je een oorzaak kunt vinden als je wat verder de diepte induikt! :smiley:


@Maja: de webmail had ik al gecheckt. Daar zie ik niks staan. Bij geblokkeerde afzenders komt het e-mailadres van mijn vriendin niet voor. 

@Raymondt: will do. Dank dat je ernaar wilt kijken.


Raymondt heeft het voor me opgelost. In de e-mailaccount gegevens stond op mijn iPhone onder ‘server inkomende post’ mijn root e-mailaccount van KPN ingevuld, maar op mijn MacBook een alias. Dit laatste heb ik aangepast en nu komen de mails van mijn vriendin op alle apparaten weer binnen. @Raymondt: thnx! :punch:


Ah, daar waren wij met z'n tweetjes vast nooit achter gekomen :grimacing:  Thanks @Raymondt!:grinning::muscle_tone2:


Tja, nogmaals, hoe dit een verklaring kan zijn dat het niet werkte is me nog even een raadsel, maar als het werkt, dan werkt het! :punch: