Skip to main content

Al geruime tijd heb ik last van het feit dat verstuurde mails bij geadresseerde in de spammap terecht komen. Dat kan ook gebeuren als ik op een mail reageer. Dat komt voor bij bedrijven, instellingen, privépersonen. Gewoon normale simpele mails niks bijzonders.

 

Het is nu zover dat ik een mijn….nl site niet meer inkom omdat de verstuurde activatiecode niet aankomt op mijn mailadres, alsof mijn mailadres daar geblokkeerd wordt. Op verzoek een standaardmail laten versturen door mijn….nl ook die komt niet aan bij mij.

En NEE niets in SPAM, want dat zijn meestal de eerste reacties.

Het gaat om 1 specifiek mailadres van mij wat ik in mijn profiel (titel) gezet heb voor een moderator. Tevens de mijn….nl-site van het bedrijf waar ik geen mails van binnen krijg.

Ik zou het graag uitgezocht willen hebben.

@Kaljo 

Als er problemen zijn met slechts één emailadres d.w.z. ejouw emailadres dan is waarschijnlijk jouw emailadres/-account het probleem.

Het lijkt erop dat iets bij jou verkeerd ingesteld is. Misschien moet je de instellingen aanpassen (bijv. DKIM) ? Dat is meer dan eens de reden dat email “geweigerd” wordt.

Stuur een email naar abuse@kpn.com, stuur dan een “probleem email” als bijlage mee en leg uit wat er aan de hand is.


De titelaanpassing dekt niet de lading

 


@Kaljo

Als er problemen zijn met slechts één emailadres d.w.z. ejouw emailadres dan is waarschijnlijk jouw emailadres/-account het probleem.

Het lijkt erop dat iets bij jou verkeerd ingesteld is. Misschien moet je de instellingen aanpassen (bijv. DKIM) ? Dat is meer dan eens de reden dat email “geweigerd” wordt.

Stuur een email naar abuse@kpn.com, stuur dan een “probleem email” als bijlage mee en leg uit wat er aan de hand is.

Ik heb wel eens DKIM?? in mijn spam-map gezien bij webmail. Die gebruik alleen om spam te bekijken alle KPN-mailadressen (3 aliassen) worden auto doorgestuurd naar  mijn gmail.

Verklaart echter niet waarom mail van een gerenomeerd bedrijf nergens terug te vinden is, althans afhankelijk van welk  mailadres ze gebruik maken. mijn...nl adres komt wel bij mij aan maar klantenservice….nl niet 


@Kaljo 

Gebruik je misschien een VPN ? Als via die VPN een spammer via diezelfde VPN spam verstuurt dan ziet de KPN emailserver software bij jou hetzelfde IP adres als de spammer en denkt dan jouw email ook spam is. Indien dit inderdaad het geval is kun je misschien email buiten de VPN om versturen ?


@Willy22 

Gebruik je misschien een VPN ?

 Nope


Al geruime tijd heb ik last van het feit dat verstuurde mails bij geadresseerde in de spammap terecht komen. Dat kan ook gebeuren als ik op een mail reageer. Dat komt voor bij bedrijven, instellingen, privépersonen. Gewoon normale simpele mails niks bijzonders.

Dit is dan wel versturen trouwens, en hier heb je wel DKIM nodig etc. Maar ook hier, host je de mail server zelf? Ik zou zeggen, probeer dit eens: https://www.mail-tester.com/

Het is nu zover dat ik een mijn….nl site niet meer inkom omdat de verstuurde activatiecode niet aankomt op mijn mailadres, alsof mijn mailadres daar geblokkeerd wordt. Op verzoek een standaardmail laten versturen door mijn….nl ook die komt niet aan bij mij.

Dit is dus binnenkomende mail dus iemand (in dit geval zo’n server) verstuurd een mail naar jou. Beheer je de mail server zelf? is het een @kpnmail adres. Of hoe zit dit? Als je dit niet zelf beheert zou ik adviseren dit na te vragen bij je hostingprovider, die je jouw mailbox geeft.

En NEE niets in SPAM, want dat zijn meestal de eerste reacties.

 

Allemaal binnenkomend dus. Niet uitgaand, dus dat je zelf iets aan iemand verstuurd.


@janwilnl

Ik gebruik nog mijn @tiscali.nl mailadres, nee ik beheer geen mailserver dat doet KPN neem ik aan.

 

Als ik op mijn.order.nl (fictief adres) wil inloggen moet ik mijn mailadres invoeren en wordt er een activatiecode verstuurd als het adres bij hun bekend is. Dat is bekend!. Vermoed het volgende

  1. Het mailadres wordt geweigerd en er wordt geen activatiecode verstuurd of
  2. Het adres wordt geaccepteerd en er wordt een activatiecode verstuurd die vervolgens niet bij mij aankomt.

Mail-tester output:

 


Hoi @Kaljo, welkom op ons forum! Je kunt hierover toch het beste even mailen met abuse@kpn.com, als je daar een van de mails waar het om gaat (die je op een ander mailadres wel kunt ontvangen)als bijlage kunt toevoegen kunnen ze je daar wellicht meer over vertellen.