I heb de volgende e-mail ontvangt van kpn abuseteamĀ Is het echte?
|
|
Ā |
|
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
I heb de volgende e-mail ontvangt van kpn abuseteamĀ Is het echte?
|
|
Ā |
|
Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
Beste
Ja, de e-mail van ontvangst isĀ abuse@kpn.com
Maar ... ze hebben je dus niet afgesloten?
Maar ... ze hebben je dus niet afgesloten?
Nee, dat gebeurtĀ niet op stel en sprong. Afhankelijk van de ernst van de zaak en de tijd waarin gereageerd wordt zal abuse eventueel overgaan tot in quarantainestelling.
Het klopt wat wjb zegt. We sturen in dit soort gevallen dus eerst een mail met uitleg wat je zelf kunt doen aan je eigen veiligheid. Het is wel zaak om daar niet te lang mee te wachten. Als het beveiligingsprobleem blijft, dan is het mogelijk dat je wel afgesloten wordt totdat het verholpen wordt.Ā
Deze is van ons en inderdaad, voor Qsnatch sluiten we momenteel niet af, we waarschuwen enkel.
Dit kan (en gaat) in de toekomst veranderen.
Ā
Een plaatsing in quarantaine en afsluiten is voor mij voor het gemak hetzelfde. We sluiten nooit af en plaatsen verbindingen altijd in quarantaine.
Ā
Voor degene die geinteresseerd zijn in meer informatie over Qsnaptch: https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/en/news/qsnatch-malware-designed-qnap-nas-devices
Bedankt, ik heb alle stappen van de e-mail overgenomen.
Bedankt, ik heb alle stappen van de e-mail overgenomen.
Dan ga ik er vanuit dat je nu weer een veilige Qnap zult hebben.Ā
Let wel dat het nog steeds niet duidelijk is hoe de besmetting plaats vind. Het is dan ook aan te raden om in ieder geval de web interface tijdelijk niet bereikbaar te maken vanaf het internet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.