Skip to main content
Antwoord

Mail van afzenders op de bloklijst blijft binnenkomen

• November 28, 2025
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb verschillende afzenders op de blokkeerlijst staan, maar een ervan (***) blijft maar binnenkomen. Als ik die vervolgens wil blokkeren zegt het systeem dat-ie al op de bloklijst staat…

Hoe kom ik van die emails af?

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door WMG-N

@fatbeard 

Dit helpt ook om de hoeveelheid spam te verminderen:

Als de spam regelmatig een andere afzender kiest dan heeft het weinig zin om die emailadressen aan de blokkeerlijst toe te voegen.

Ik wens de maker van de software veel spam, misschien gaat er dan een lichtje op: 

LOL !!!!! En we moeten ook de KPN zoveel mogelijk onder druk zetten. Misschien zijnze dan wel bereid om hier iets aan te doen.

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

@fatbeard 

Komt email van die ene afzender in de spammap terecht ? Want bij de KPN wordt email eerst door het spamfilter gehaald en pas daarna worden de emailadressen met de blokkeerlijst vergeleken.

Eigenlijk zou email zowel met het spamfilter als de blokkeerlijst moeten worden vergeleken. Dit is een wens die al langer leeft. Maar dat is iets waar de maker van de gebruikte emailserver software moet aan werken en niet de KPN. Of dat nog ooit gaat gebeuren ?

• Auteur
  • Topper
  • November 28, 2025

Inderdaad, staat altijd in de spammap. Stom, simpel omdraaien van de vergelijkingen (eerst bloklijst en dan pas filteren) zou het meteen oplossen.

Ik wens de maker van de software veel spam, misschien gaat er dan een lichtje op: 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 29, 2025

@fatbeard 

Dit helpt ook om de hoeveelheid spam te verminderen:

Als de spam regelmatig een andere afzender kiest dan heeft het weinig zin om die emailadressen aan de blokkeerlijst toe te voegen.

LOL !!!!! En we moeten ook de KPN zoveel mogelijk onder druk zetten. Misschien zijnze dan wel bereid om hier iets aan te doen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het blijft helaas een kat- en muisspel inderdaad helaas :-(. Ik zou de tips van WMG-N opvolgen en de e-mails als spam blijven markeren. Ik heb binnen de huidige software helaas geen andere opties..

• Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

Dat gaat helaas niet: ik gebruik alleen webmail (die de gewraakte mail -geheel correct- als spam markeert); Outlook is geen optie.
De afzender is wel steeds dezelfde (die IMNSHO geen privacy whatsoever verdient), maar op het moment dat de mail in de spamfolder staat kan ik er niet meer op filteren om hem weg te gooien (dat heb ik al geprobeerd).

Als de software de mail eerst zou testen tegen de bloklijst (en laten bouncen) en wat er dan overblijft testen op spam is dit probleem opgelost.
Het zou ook minder processing kosten...