Skip to main content

Hoi,

Ik laat alle mails die binnenkomen bij mijn web-mail automatisch doorsturen.

Mails van één afzender worden niet doorgestuurd en komen ook niet in de spam-folder.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Hallo @Jur2 

Heb je dat ingesteld in webmail via “Automatisch doorsturen”?

Komen de mails wel binnen als je deze optie uitschakelt?

Het enige wat ik kan bedenken is dat het spamfilter van KPN deze afzender/mails beoordeelt als “sure spam” en daarom blokkeert. Krijgt de afzender wellicht een ‘bounce’ bericht Mail rejected ?


Ik laat de mails doorsturen via Automatisch doorsturen.

De mails van die ene afzender komen wel terecht in de juiste folder van kpn webmail, maar worden niet doorgestuurd. De afzender ontvangt geen foutcode o.i.d.


Je zegt “komen terecht in de juiste folder”. Gebruik je een filterregel om mails van deze afzender in een ‘eigen’ map te plaatsen?

Let dan op het vinkje “Verwerk ook de erop volgende regels”. Staat dat aan? Automatisch doorsturen is ook gewoon een filterregel en als die er achter staat wordt die anders overgeslagen.


Dag Ruud,

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. In webmail heb ik twee mappen: Algemeen en Nieuwsbrieven.

De mails van die specifieke afzender komen in het mapje Algemeen. Net als mails van vele andere afzenders. Ik heb voor geen enkele afzender in webmail specifieke regels ingesteld.

Het door jou genoemde vinkje staat aan.


Sorry @Jur2 , dan moet ik het antwoord schuldig blijven.
Ik gebruik ook “Automatisch doorsturen” en alles wordt bij mij doorgestuurd.


Dank voor het meedenken Ruud.


Hoi @Jur2, ik heb hier ook niet direct een verklaring voor. Kun je de regel eens verwijderen en opnieuw aanmaken?


Hoi @RBxx en @Thomas ,

De techneuten van KPN (abuse@kpn.com) hebben de oorzaak gevonden. Er is iets mis met de DKIM en/of de DMARC in de omgeving van de zendende partij. Heb die partij geïnformeerd. 

Groet,

Jur

 

*admin: mailadres van abuse toegevoegd voor de compleetheid :-)