Skip to main content
Antwoord

Mail van één afzender wordt regelmatig geblokkeerd

• March 16, 2022
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

in 50% van de gevallen wordt er berichten van 1 afzender geblokkeerd (afzender krijgt een bounce-bericht, ik ]als geadresseerde merk er niets van).  Wat kan ik daaraan doen?

Ik hoor iets over een whitelist; hoe komt die afzender daarop?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Beste antwoord door RBxx

Hallo @Pjotr55 , de afzender ontvangt een ‘bounce’ bericht zeg je.
Staat daar ook een code in, zoals bijv. 550 5.7.1 mail rejected ?

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzender beoordeelt als “sure spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 16, 2022

Staat het bericht dan ook niet in de spam map?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2022

Nee staat niet in mijn Spambox.

Geblokkeerd bericht heb ik nooit ontvangen en de verzender krijgt het bericht als onafleverbaar terug (bounce).

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 16, 2022

U checkt de spam map op de webmail? U krijgt zo af en toe wel andere berichten in de spam map?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 16, 2022

Hallo @Pjotr55 , de afzender ontvangt een ‘bounce’ bericht zeg je.
Staat daar ook een code in, zoals bijv. 550 5.7.1 mail rejected ?

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzender beoordeelt als “sure spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 16, 2022

Dit is het waarschijnlijk, Ruud.

Wie neemt nu contact op met Äbuse'. Is dat de verzender of is dat de ontvanger (de laaste heeft geen bounce-code)?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 16, 2022

Het kan allebei, maar het snelste gaat dat door de verzender, denk ik @Pjotr55 
Die heeft alle details van het bounce bericht bij de hand als daar om gevraagd wordt.