Skip to main content

Alles verzonden vanuit Gmail accounts komt niet aan op de planet account van mijn man (vraag het hier voor hem). Ze komen wel binnen als ze de mail naar mijn mail sturen, ik heb zelf hotmail. Waar kan dit aan liggen? 

Apart. Dit is in ieder geval geen generiek issue immers als ik vanuit mijn Gmail account een mail stuur naar mijn planet account dan komt deze gewoon aan.

Je spreekt over Gmail accounts (meervoud). Hoeveel accounts betreft het?

Heeft jouw man ook in de spamfolder gekeken of ze wellicht als spam betiteld zijn?


Hallo,

 

Vanuit meerdere gmail accounts (van verschillende mensen). Hij noemde een stuk of vijf namen. Één daarvan heeft mij gister een testmail gestuurd naar mijn hotmail adres en deze kwam gewoon binnen. Ze staan bij mijn man echt nergens, ook niet in de spam. Voor de rest krijgt hij ook gewoon zijn mail binnen maar dus niet vanuit een gmail adres.


Dan hoop ik dat er snel een moderator zal reageren of anders dat @Raymondt danwel @Dennis ABD daar iets zinnigs over kan zeggen.


Hallo @Trea Hak ,

Welkom! Dit willen we graag eens onderzoeken. Zou je het planet-adres van je man in je profiel willen zetten (in een van de velden die als privé gemarkeerd is, het is dan alleen zichtbaar voor moderators van dit forum)? Ik ga dan eens voor je kijken of ik kan zien wat hier gaande is.


Uhm.. (ik ben blond) als ik mijn account hier wil aanpassen dan moet ik inloggen en staat er automatisch de inloggegevens van mijn man (die het blijkbaar niet doen, denk dat zijn ww is gewijzigd). En voor zover ik mij kan herinneren heb ik hier zelf geen account bij KPN. Hoe kan ik nu zijn mailadres alsnog bekend maken voor onderzoek, zonder dat het openbaar wordt? 
 

Ik probeer dit even snel te regelen omdat mijn man non stop aan het werk is vandaag tot 21:00u (zzp’er).  


Ik heb nu alsnog een eigen account kunnen aanmaken (duurde even) maar daar moest ik wel mijn eigen mailadres voor opgeven. Ik weet nu niet waar precies ik het mailadres van mijn man kwijt kan? @Raymondt 


Hoi @Trea Hak , je kan gewoon op deze pagina bij je huidige profiel komen, en dan bijvoorbeeld bij het veld “Persoonlijke opmerkingen (Privé)” vul je even het planet adres in kwestie in, en dan komt het goed.


@Raymondt  gelukt! Ik hoor net wel dat mijn man zijn eigen website beheerder ook al heeft gevraagd om mee te kijken met dit mail probleem. Maar mocht jij al iets zien, we horen het graag! In elk geval bedankt alvast voor de hulp! 


Het belangrijkste om te proberen is of ze wel in de webmail verschijnen, voordat je ze met je computer of telefoon binnenhaalt. 

Misschien heb je in je mailprogramma een overijverige filter zitten die ze eruit gooit.

 


@AriënC  komen daar ook niet binnen. Ik weet niet of hij een overijverige filter heeft, in elk geval was die voorheen er niet (of minder ijverig 😄). 


Dankjewel @Trea Hak ,

Ik heb eens even gekeken naar de mails die vanaf het domein gmail.com komen, gericht aan het adres wat je opgegeven hebt in je profiel, en daar zie ik alle mails van de afgelopen 7 dagen het label “White” hebben, wat simpelweg betekent dat ze niet door ons spamfilter als spam gezien zijn. Staat er bij de mails in kwestie ook oSPAM] in de onderwerpregel?


@Raymondt er zijn geen mails te zien, dus dan ook geen spam in onderwerp. Alles wat via gmail wordt gestuurd naar zijn kpn mail (ook via zijn website) komen helemaal niet aan. 


Wat bedoel je met "ook via zijn website"?

Als iemand gewoon in Gmail een mailtje naar het emailadres van jouw man stuurt komt het dan niet aan?


@wjb dan komt het niet aan inderdaad en via zijn website kunnen mensen ook mailen via het contactformulier, maar ook die komen vanuit een gmail account niet aan. 

 

 


@wjb dan komt het niet aan inderdaad en via zijn website kunnen mensen ook mailen via het contactformulier, maar ook die komen vanuit een gmail account niet aan. 

Het mailen gaat toch vanuit de website/server? Of gebruik je hier de SMTP van Google/Gmail?


Zoals ik al aangaf, zie ik wel degelijk mails vanaf een gmail adres binnen komen. Krijgen de Gmailers die mail sturen iets van een foutmelding terug waarin staat dat de mail niet afgeleverd is?


Hi @Trea Hak, ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent. Anders weet je ons hier te vinden.


@Raymondt  nee dat krijgen zij niet. Intussen is zijn website beheerder al bezig om het anders op te lossen. Er komt een ander e-mail adres, planet is sowieso al verouderd en het had te maken met dat de mailtjes ergens binnenkomen en vanuit daar weer worden doorgestuurd naar zijn planet mail. Het komt niet rechtstreeks als ik het goed heb begrepen. Misschien dat KPN daar meer van weet. En verder zou ik het ook niet weten, ik ben zo a technisch op dat gebied. In elk geval bedankt voor de hulp!


@Alexandra het probleem an sich is niet opgelost, dat is iets wat wij hier niet kunnen oplossen. Zie bericht hierboven. We hebben het op een andere manier aangepakt. 


Ik vind het maar een beetje een vreemd verhaal.

Ik zie geen andere meldingen dat mails vanaf Gmail accounts niet aan zouden komen op een planet.nl email-adres. Ik kan het zelf ook niet reproduceren, als ik vanaf mijn Gmail account een mail stuur naar mijn planet.nl account dan komt deze gewoon aan.

Ook bevreemdt het mij dat @Raymondt aangeeft dat hij mails van Gmail binnen ziet komen terwijl jouw man die dus blijkbaar niet in zijn mailbox ziet. Ziet hij die ook niet via webmail? En hij heeft, neem ik aan, ook geen filter regels gedefinieerd die dke mails verplaatsen, doorsturen of verwijderen.