Skip to main content
Vraag

Mail van mijn website komt in de spam terecht

• August 17, 2026
  • 8 reacties
  • 82 keer bekeken

Sinds kort is onze site online Koad.org. Vandaaruit kan ik mail sturen vanuit info@koad.org naar mijn e-mailadres bij xs4all.nl. Deze komt echter in de spam-bak terecht,

Het adres heb ik al toegevoegd aan de veilige e-mailadressen in het e-mailprogramma van KPN onder vertrouwde adressen, maar dat heeft geen effect. Melding doen via abuse@kpn.nl werkt niet. Die mail komt niet aan.

Wat kan ik nu doen?

Norbert

8 reacties

• August 17, 2026

Sinds kort is onze site online Koad.org.

Een nieuwe site dus, dat zal een deel van de verklaring zijn.
Bij yourhosting, daar vragen ?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 17, 2026

Melding doen via abuse@kpn.nl werkt niet. Die mail komt niet aan.

Hallo ​@Norbert Mime 

Het e-mailadres van KPN Abuse is abuse@kpn.com

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2026

Melding doen via abuse@kpn.nl werkt niet. Die mail komt niet aan.

Hallo ​@Norbert Mime 

Het e-mailadres van KPN Abuse is abuse@kpn.com

Beste RBxx,

Bedankt voor je bericht!

De .nl versie had ik uit een eerder bericht gehaald en is dus fout. Ik zal nu de juiste gebruiken

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

@Norbert Mime 

Heb je ook al SPF, DMARC en DKIM aangezet op jouw hosting? Als je de eerste twee al niet hebt ingesteld, is de kans groot dat de e-mail als spam wordt afgeleverd. 

Een handige test kan je hier vinden: 

https://mail-tester.com/

Stuur eens naar dat aangegeven e-mailadres eens een normale e-mail die normaal niet juist binnenkomt. Wat geeft die website dan aan?

Dit is ook een duidelijke test-tool, waarbij deze wat educatiever is.…

https://www.dmarctester.com/

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

@Norbert Mime Is het nog gelukt met de test? En werkt de e-mail weer zoals hoort?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2026

Beste Ariën,

De test is gelukt, maar geeft wel een aantal problemen aan. Dank voor je suggestie!. Helaas kan ik zelf niet achterhalen waar ik dit aan moet passen. Ik maak gebruik van de mailservice van Yourhosting. Ik kan wel achterhalen dat de DKIM is ingeschakeld, maar verder geen specifieke informatie.

Ik ga het aan Yourhosting voorleggen. Dank voor informatie en ik hou je op de hoogte

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2026

Wat zijn de problemen dan, volgens de testsite?
Kan je die hier delen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 24, 2026

Inmiddels heeft Yourhosting naar aanleiding van de uitslag van de test gericht het probleem op kunnen lossen. De score is nu een 10. Ze konden de uitslag van de test goed gebruiken. Nogmaals bedankt voor de suggesties en ondersteuning.