Skip to main content

Goedendag,

 

Sinds een aantal dagen krijg ik weer veel spam binnen.

Ook heb ik nu twee of drie keer een mail gekregen van postmaster@kpnmail.nl

Hierin staat het volgende:

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<***********> failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) said: 550

 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)

 

Er zit ook een txt bestand bij. Het vreemde is dat ik via dit mailadres niets verstuur.

Kan het zijn dat er via mij mail verstuurd wordt? En kan ik het txt bestand gewoon openen of kan deze een virus bevatten?

 

Groet,

 

Olaf2004

 

Admin: E-mailadres verplaatst i.v.m. privacy

@olaf2004

Verminderen van spam:

Als je die email niet van jouw afkomstig is, dan is het waarschijnlijk dat je inderdaad gehackt bent. Verander daarom ALLE wachtwoorden zowel van MijnKPN en van al jouw emailaccounts. Gebruik een ander wachtwoord voor MijnKPN dan voor jouw emailaccount(s) en kies dan een STERK wachtwoord (hoofdletters + kleine letters + cijfers + één of meer "speciale tekens". Kijk in MijnKPN of er niet misschien één of meer accounts zijn aangemaakt zonder jouw toestemming. Gezien het feit dat je maar een paar van die berichten hebt gekregen, vrees ik inderdaad dat iemand jouw emailaccount gebruikt zonder jouw toestemming.

Bij dit soort berichten is het inderdaad normaal dat de KPN een tekstbestand meestuurt. Dit bericht is dus van de KPN zelf afkomstig en de tekst van het bericht geeft precies aan wat er aan de hand is.


Hallo @olaf2004 KPN werkt met het @kpn.com domein.

Jouw afzender gebruikt het domein @kpnmail.nl, dat komt dus niet van KPN af, maar van een andere klant van KPN of een hacker,

Dus inderdaad asap je inloggegevens aanpassen en de betreffende mail als bijlage sturen naar abuse@kpn.com voor onderzoek.

Geen links openen in de betreffende mail, dan wordt je systeem geïnfecteerd. 

 


Bedankt voor jullie informatie.

Ik ga actie ondernemen.


Hallo @olaf2004 KPN werkt met het @kpn.com domein.

Jouw afzender gebruikt het domein @kpnmail.nl, dat komt dus niet van KPN af, maar van een andere klant van KPN of een hacker,

Het gaat ook niet over mails die vanaf KPN afkomstig zijn maar over bounce messages van mails die vanaf het eigen emailadres verzonden zijn.


Hallo @olaf2004 KPN werkt met het @kpn.com domein.

Jouw afzender gebruikt het domein @kpnmail.nl, dat komt dus niet van KPN af, maar van een andere klant van KPN of een hacker,

Dus inderdaad asap je inloggegevens aanpassen en de betreffende mail als bijlage sturen naar abuse@kpn.com voor onderzoek.

Geen links openen in de betreffende mail, dan wordt je systeem geïnfecteerd. 

 

De bounce meldingen komen wel van het kpnmail.nl domein. Net even een mail gestuurd naar een @bestaat.niet domein en de volgende mail krijg ik terug:
 

 


@olaf2004 

@MinneH heeft gelijk. De mededeling dat email niet kon worden afgeleverd komt inderdaad van een @kpnmail.nl domein en niet van een @kpn.com domein. Ik heb hetzelf ook even geprobeerd om een email aan een niet bestaand adres te sturen.