Skip to main content
Vraag

Mail van specifieke afzender komt niet in inbox, doorstuurregel werkt wel

  • 9 September 2024
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

mail van een specifieke afzender komt niet in de inbox, en ook niet in de spam. wanneer een regel wordt aangemaakt om mail van die afzender door te sturen gaat dat wel.

@Nelly H

Doe het volgende:

1)) Verander ALLE wachtwoorden (incl. dat van het KPN ID, kies “wachtwoord vergeten") en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn en kies STERKE wachtwoorden. Hiermee zorg je ervoor dat een hacker geen toegang meer heeft tot jouw emailaccount.

2)) Log in bij de KPN webmail en controleer of dat emailadres op de blokkeerlijst is gezet, controleer alle filterregels en of er een “forward” is ingesteld. M.a.w. controleer of iets verandert is in de webmail wat niet door jou is veranderd.

3)) Doe hetzelfde (2, zie hierboven) voor jouw emailprogramma.


@Nelly H 

4)) Controleer bij email.kpn.com of daar ook iets is veranderd door een (mogelijke) hacker.


Hoi @Nelly H, welkom op onze community! We denken graag even mee!

@WMG-N wat doet je vermoeden dat Nelly gehackt is?


@Thomas van KPN

Ik denk dat @Nelly H gehackt is omdat:

1)) met doorstuurregel de email wel "zichtbaar” blijft

2)) zonder die doorstuurregel de email “onzichtbaar” blijft / niet aankomt in “Postvak In". Dan is er waarschijnlijk iemand die die email ophaalt/verwijdert/doorstuurt voordat @Nelly H die email kan zien. En dan moet de hacker toegang hebben tot dat emailaccount en dan zal waarschijnlijk de hacker ook het wachtwoord weten. Daarom mijn advies: ALLES grondig controleren (zie mijn antwoord hierboven).

Of er is een berichtregel / blokkeerregel / forward is aangemaakt in de KPN webmail. Maar ook dan moet iemand toegang hebben tot het account van @Nelly H en het bijbehorende wachtwoord weten.


Reageer