Skip to main content

Ik heb hele forum afgezocht, gedaan wat als tip werd gegeven. Echter wordt mijn domein nog altijd als spam gesignaleerd terwijl dit duidelijk niet zo is. Kunnen jullie mijn domein op een of andere toevoegen op de whitelist. Ik wordt er gek van, en mijn ontvangers ook die maar via de mailbox van KPN ‘geen spam’ steeds moeten aanvinken. HELP!

Hallo @ActivePaulus , leg jouw probleem eens voor aan KPN Abuse. Deze afdeling kan zonodig het spamfilter van KPN bijsturen. Ze zijn bereikbaar via mail: abuse@kpn.com .


Hoi @ActivePaulus, als jouw domein steeds als spam wordt gezien kan dat erg lastig zijn inderdaad! Met het aanvinken van 'geen spam’ zal de spamfilter leren dat het geen spam is, al kan dat soms wel even duren. Heb je al contact gehad met de afdeling die Ruud hierboven noemde?


Hoi @ActivePaulus, als jouw domein steeds als spam wordt gezien kan dat erg lastig zijn inderdaad! Met het aanvinken van 'geen spam’ zal de spamfilter leren dat het geen spam is, al kan dat soms wel even duren. Heb je al contact gehad met de afdeling die Ruud hierboven noemde?

Alleen dit helpt na 150x nog steeds niet, en Abuse team is ook niet echt behulpzaam en komt met lullig antwoord:

---

Wij verzoeken u dit te melden bij de verzendende partij en deze te verzoeken de automatisch bewerkingen (zoals het plaatsen van een automatische handtekening of afsluiter onder hun berichten) die na het verzenden plaatsvinden, uit te schakelen en het daarna opnieuw te proberen.

---

Ik ben zelf de verzende partij, en handtekeningen zijn standaard, zeker in de situatie hoe ik die zelf gebruik. Ook zonder handtekening vliegt die in de spam trouwens.

 


Ik denk dat zij niet de normale handtekening bedoelen (zoals 'Met vriendelijke groet)’, maar een technische ondertekening van het bericht zoals de DKIM-ondertekening. Heb je bij hen ook aangegeven dat jij juist de verzender bent? De reactie die je deelt doet vermoeden dat dat niet duidelijk is.


Een medewerker van KPN Abuse heeft een uitvoerig topic hierover geschreven.

Â