Skip to main content

 

Mail wat wordt verstuurd vanuit “*****l via srv977.main-hosting.eu” komt niet aan in mail van kpnmail.nl de mail komt wel aan in andere mailomgevingen (gmail.com etc,)

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @hartogjes56 

 

Krijg de verzender dan nog een mail met een foutcode of komt de mail bij de ontvanger misschien in de spam folder terecht?


@hartogjes56 

Heb je misschien een antivirus programma dat die email tegennhoudt ?


Melding wordt verstuurd uit contactformulier

@hartogjes56

Heb je misschien een antivirus programma dat die email tegennhoudt ?

Het antivirus programma (KPN veilig) wat ik heb rapporteert geen probleem. Mail komt ook niet in een spam/onveilige folder.


Hallo @hartogjes56 

 

Krijg de verzender dan nog een mail met een foutcode of komt de mail bij de ontvanger misschien in de spam folder terecht?

Mail wordt verstuurd vanuit contactformulier en de afzender (website) krijgt geen foutmelding.


@hartogjes56

En wordt de e-mail direct vanaf die server verstuurd? Of gaat dat nog via een apart ingestelde SMTP-server? Op welke manier stuur je de mail weg? Via een eigen programmeercode (bijv. PHP) of via een CMS als Wordpress en een extensie?

Heb je al www.mail-tester.com geprobeerd vanaf je domein? Deel dan even de resultaten hier.


@hartogjes56

En wordt de e-mail direct vanaf die server verstuurd? Of gaat dat nog via een apart ingestelde SMTP-server? Op welke manier stuur je de mail weg? Via een eigen programmeercode (bijv. PHP) of via een CMS als Wordpress en een extensie?

Heb je al www.mail-tester.com geprobeerd vanaf je domein? Deel dan even de resultaten hier.

Mail wordt direct verstuurd vanaf een server is mijn aanname (niet specifiek geconfigureerd vanaf Contact form 7 formulier. Formulier is een Wordpress plugin.

 

Heb de tester geprobeerd en krijg als resultaat 5.4 van 10 mmet de melding dat sommige mail in-boxen je nog kunnen weigeren. Onderstaande is het belangrijkste melding is mijn inschatting

Je zou een DNS Record (MX type) voor domeinnaam srv977.main-hosting.eu kunnen publiceren of een ander bounce e-mailadres kunnen gebruiken.

Ik ga denk ik maar een eigen email adres configureren in het domein.

Dank alvast voor het mee denken


@hartogjes56

Een eigen bestaande, en door jou geregistreerde domein i.p.v. hostname zou ik zeker aanraden. Je andere mailadres van bijv. KPN of gmail, als afzender gebruiken werkt ook vaak averechts. Zorg vooral dat je een reverse DNS hebt ingesteld, SPF, DKIM en DMARC goed hebt ingesteld.


Hoi @hartogjes56, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al aardig geholpen heeft! Kom je er uit zo?


Thomas

Hoi @hartogjes56, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al aardig geholpen heeft! Kom je er uit zo?

Ik verwacht er wel uit te komen, door een eigen email te definiëren in het domein, blijft voor mij wel vreemd dat het versturen van wordpress mail in eens niet meer werkt en o als het er naar uitziet enkel naar KPNMAIL.NL

De komende weken ga ik hier nog verder mee


Als je bij mail-tester al een 5.4 haalt, zal je wel wat DNS-records missen, zoals SPF, DKIM en/of DMARC. 

Dus controleer dit, en test een paar uur later of het werkt.


@hartogjes56 Is het inmiddels gelukt?


Nee nog niet, ben door omstandigheden ( familie) er niet aan toegekomen. Waarschijnlijk ga ik het betreffende formulier toch van de site halen.