Skip to main content

Deze vraag is 3 maanden geleden al eens gesteld en toen was het beste antwoord: downgraden naar Mojave omdat Montery dit veroorzaakt.

Maar ik heb OsBigSur en eigenlijk wil ik liever niet downgraden en belangrijke documenten kwijt raken. Is er een andere oplossing? Instelling wijzigen naar imap wil niet, dan kan ik geen mail meer verzenden….

Alvast dank voor een antwoord, groet Eiske

Instelling wijzigen naar imap wil niet, dan kan ik geen mail meer verzenden….

Waarom niet? Verzenden heeft niets met imap te maken. Verzenden werkt via smtp. Staat volkomen los van imap.


Geen idee waarom, maar als ik de hostnaam weer terugzet op ‘pop’ en verder niets verander, verzend de Mac wel mail…..

 


Geen idee waarom, maar als ik de hostnaam weer terugzet op ‘pop’ en verder niets verander, verzend de Mac wel mail…..

U kunt niet switchen van pop naar imap door even de hostname aan te passen. U zult in het emailprogramma het emailaccount opnieuw toe moeten voegen. Daarbij kiest u dan voor imap. 


@Eiske 

Ik zou allereerst alle wachtwoorden wijzigen.

Instelling wijzigen naar imap wil niet, dan kan ik geen mail meer verzenden….

Ik neem aan dat je nu POP gebruikt ? Dan raak je alle emails kwijt als de instelling omzet naar IMAP. Je moet dan ook een extra (!!!) account aanmaken dat met IMAP werkt.


Ga ik proberen Nick83 en Willy 22. Bedankt voor jullie reactie. 

 


@Eiske 

De reden voor het veranderen van de wachtwoorden is dat er misschien iemand toegang heeft tot jouw email-account(s).


Beste Willy, 

waarschijnlijk heb ik het opgelost door mijn kpnmail eerst helemaal te verwijderen en toen opnieuw te installeren. Zou niet moeten kunnen omdat de instellingen gelijk zijn gebleven, maar werkt nu al 3 uur goed 🤞🏼Voor de zekerheid mijn wachtwoord gewijzigd. 
Dank voor het meedenken. 
groet, Eiske