Ik gebruik het mailprogramma mail op mijn IPad en als ik daar een mail verwijder verdwijnt deze ook uit mijn webmail. Tot voor kort bleven de mails gewoon bewaard als ik ze verwijderde van de ipad. Ik heb een imap instelling die al een jaar niet gewijzigd is, dus daar zou het niet in moeten zitten.
Ik gebruik het mailprogramma mail op mijn IPad en als ik daar een mail verwijder verdwijnt deze ook uit mijn webmail.Â
Dit hoort gewoon zo als je imap gebruikt. Dat het tot voor kort anders werkt bij jou, daar weet ik verder niets van af. Maar wat je hier beschrijft hoor zo. Dat is de bedoeling.Â
Van wat ik lees zou dat bij pop zo moeten zijn, niet bij imap. En zoals ik al aangaf is dat altijd wel goed gegaan, dus ik denk niet dat wat je zegt klopt.
Tja, dan werkte het eerst NIET zoals het hoort bij IMAP en nu werkt het dan dus WELÂ zoals het hoort bij IMAP.
Heb je niet toevallig recentelijk een app verwijdert of geïnstalleerd ? Hoe vol (%) is het geheugen van de IPad ?
Van wat ik lees zou dat bij pop zo moeten zijn, niet bij imap. En zoals ik al aangaf is dat altijd wel goed gegaan, dus ik denk niet dat wat je zegt klopt.
Je hebt het verkeerd. Bij het POP-protocol worden de mails gedownload, en niet synchroon gehouden. Dus wat je verwijdert op je computer, blijft in de webmail staan. Je kan instellen dat je een mail na ontvangst ook uit de webmail (lees: de KPN mailserver) kan verwijderen, maar dat is standaard niet zo.
Mijn IMAP is het zo dat alles synchroon is. Dus wat je verwijdert op je tablet, telefoon, computer, gebeurt op alle apparaten.
GOOGLE de woorden “wat is het verschil tussen POP en IMAP".
Ik had al voor ik mijn vraag postte opgezocht wat het verschil is tussen pop en imap en vond dit:
Het belangrijkste verschil is dat bij IMAP alle e-mails worden opgeslagen op de mailserver van de hosting provider, terwijl bij POP alles wordt opgeslagen op je eigen computer. Als je voor IMAP hebt gekozen, dan staan alle gegevens dus op een mailserver. Je loopt dan minder risico op dataverlies.
Ik wil dat alle mails in mijn webmail blijven staan dus dan lijkt IMAP de juiste keuze, maar blijkbaar is dan de gevonden informatie niet correct of begrijp ik het gewoon verkeerd. De POP instellingen worden niet geaccepteerd op mijn ipad of mijn iPhone. Weet iemand dan hoe ik die in moet stellen zodat ze wel geaccepteerd worden? Er is meer dan genoeg geheugenruimte. Misschien niet relevant, maar ik heb ook continue problemen met mail versturen vanuit KPN account terwijl ik wel vanuit iCloud kan versturen.Â
POP + IMAP: De informatie is juist en dus begrijp je die informatie heel goed. Daarom is het des te vreemder dat dit gedrag optreedt.
Email instellingen voor de KPN:Â https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc
Toestelhulp:Â https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen
Lukt het wel om in de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) email te versturen en ontvangen ? Want dan leg je via m.b.v. een browser direct contact met de KPN computersystemen en niet via een omweg m.b.v. een emailprogramma.
Als je letterlijk altijd problemen hebt met het versturen van email dan moet je misschien de authenticatie/verificatie opties aanvinken en invullen in jouw emailprogramma. (zie ook hierboven: toestelhulp). Sinds kort is dit namelijk verplicht bij de KPN.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.