Skip to main content

Kennissen hebben een probleem met het onderling versturen van mail:
Mail verstuurd vanaf een @kpnmail.nl adres naar een @cs.com adres komt niet aan.
De mail wordt verstuurd mbv het programma Thunderbird. In het verleden is dat probleem er ook geweest, maar toen stuurde de mailserver van KPN keurig het foutbericht “Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host”. Met een wijziging in de Thunderbird instellingen (<<http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=1730465>>) kon ik destijds het probleem verhelpen.
Nu komt er echter geen foutmelding; is er iets veranderd in het versturen van foutmeldingen door de KPN mailserver?

Email-adressen met @cs.com zijn oorspronkelijk van CompuServe; via via zijn deze gratis email-adressen terechtgekomen bij AOL (Verizon) in Amerika, waardoor ondersteuning vanuit die kant uiterst moeizaam is.

Ik ga volgende week eerst maar eens proberen of het versturen vanuit webmail zonder problemen verloopt. Heeft iemand nog een ander advies om naar dit probleem te kijken?

Hi @FBFATA1020! Vervelend dat je kennissen dit probleem hebben! Ik ben benieuwd of het versturen vanaf het @cs.com e-mailadres wel lukt naar het @kpnmail.nl mailadres: komen die e-mails wel aan? Ik weet niet of je kennissen e-mails sturen naar meerdere @cs.com e-mailadressen: zo ja, dit ervaren ze dan bij elke @cs.com mailadres? Dubbelcheck: de mails komen ook niet uit in de ongewenste/ SPAM postvak?

Voor zover mij bekend is, is er niets gewijzigd in het versturen vanuit foutmeldingen vanuit onze kant… Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn met het versturen van mail vanuit de Webmail! 


@Shyrin_  Dank voor de snelle reactie. Ik kon vandaag pas bij de betreffende PC.

Mail verstuurd vanaf het @cs.com adres komt zonder probleem aan op het @kpnmail.nl adres.

Geen toegang tot KPN's  webmail wegens onbekend wachtwoord; aanvragen nieuw wachtwoord niet mogelijk. Daardoor kon de (evt niet-synchroniserende) spam map niet worden bekeken op foutmeldingen. Ook kon niet worden geprobeerd of het probleem zich ook voordoet bij verzending vanaf KPN's webmail.

De instelling "mail.strictly_mime" bleek goed te staan op “true”. Het gaat om de laatste Thunderbird 78.10 versie (het menu is oproepbaar met F10).

Wat nu gedaan?


En lukt het wel om te mailen naar andere e-mailadressen (dus buiten @cs.com): komen daar de e-mails wel van aan?
 

Geen toegang tot KPN's  webmail wegens onbekend wachtwoord; aanvragen nieuw wachtwoord niet mogelijk. 

Dit snap ik niet helemaal: waarom is het resetten van het wachtwoord niet mogelijk? Het wachtwoord van het e-mailaccount kan gewijzigd worden via MijnKPN of het klantnummer waar het e-mailadres aan gekoppeld is. Op die manier kunnen jullie alsnog toegang krijgen tot de Webmail en eventueel verzonden foutmeldingen controleren en checken of e-mails verzonden vanuit de Webmail wel aankomen.


@Shyrin_ Omdat de gebruiker problemen voorzag om het nieuwe wachtwoord “overal” weer in te stellen, was het wijzigen van het wachtwoord geen optie. Alle verdere mailverkeer verloopt zonder problemen.

Inmiddels is het probleem opgelost: CompuServe/AOL heeft het spam-filter uit zichzelf gewijzigd. De ontbrekende berichten waren in de spam-map terecht gekomen en deze spam-map werd niet gesynchroniseerd door het programma Outlook.
We zagen dat pas in de webmail van CompuServe/AOL. Achteraf dom, dat we daar niet meteen naar hebben gekeken. Vreemd blijft het, zo'n spontane wijziging van het spam-filter.
Overigens kwamen berichten vanaf een @kpnplanet.nl adres wel door het spam-filter heen.

Conclusie: kijk bij problemen met mailverkeer allereerst in de mailbox van beide adressen mbv webmail.

Dank voor het meedenken.


Aaaah! Nou, gelukkig is dat nu duidelijk en is het probleem opgelost: dat is het belangrijkste! Fijn, jouw terugkoppeling: dank je wel! :blush: