Skip to main content

Hoe zet ik dit uit? al een paar dagen geleden geprobeerd om een mail door te sturen, sindsdien loopt op de pc mail versturen vast en kan ik niks versturen (wel via mijn kpn):

Er is een onbekende fout opgetreden.  Onderwerp 'Fw: Nieuw artikel op www.... datum 04/30/2020' Serverfout: 550 Reactie van server: 550 5.0.0 Mail rejected. Server: 'mail.planet.nl' Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC69 Protocol: SMTP Poort: 25 Beveiligd(SSL): Nee

Goedemorgen @irenes, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik denk dat de reactie van Dennis in dit topic je verder kan helpen: 

Is de foutmelding "Your mail is rejected" in plaats van "Mail rejected"?
Beide betekenen namelijk iets anders.

De eerste melding geeft aan dat er een volledige blokkade op het domein of email adres staat, zelfs naar samples@kpnmail.nl mailen kan dan niet. Deze blokkades worden geplaatst wegens spam en phishing runs maar geven soms een false positive. Aanmelden via abuse@kpn.com en wij pakken het maandag op.

Dat tweede, zoals gezegd, betekend dat het spamfilter het tegen houd. samples@kpnmail.nl is dan gewoon bereikbaar. Ik gok dan ook dat het hier het eerste betreft.

Lukt het wel om andere mails door te sturen? En gebruik je een e-mailprogramma of KPN webmail? En het ontvangen van e-mails lukt wel? 


Het was mail rejected. Ik kan nu niks meer ontvangen en sturen, alleen wel via mobiel en webmail. Ik had geprobeerd via accounts boven in de mailbalk wat te veranderen en het is dus nog erger nu. Ik weet nu niet meer wat te doen maar de melding is nu anders : beveiligingcertificaat  kan niet worden gecontroleerd. CN nasm vh certificaat komt niet overeen met de doorgegen waarde. Wilt u de Server blijven gebruiken?     En: serverfout 220.   Reactie v server  220.2. 0.0.    Windows livemail fout id_ 0x800ccc1a.

 

 

 

 


Ik vermoed dat het fout gaat bij de instellingen. Zou je die nog eens na kunnen gaan, en dan de instellingen gebruiken die je hier vindt? https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Gegevens voor POP:

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


@irenes, is het gelukt met de instellingen die Paul hierboven heeft genoemd? 


het lukte niet met de oplossingen, maar de pc is voor APK geweest en alles doet het nu weer normaal. dus meer antwoorden niet nodig.


Reageer