Skip to main content

Goedemorgen,

Ik probeer een foto te versturen via de mail, maar krijg een melding dat het versturen is mislukt. 550 5.7.1 Mail rejected. Geadresseerden zijn @kpnmail.nl en @telfort.nl Ik kwam dit probleem al vaker tegen, steeds naar een persoon met een kpn mail adres. Andere adressen geven geen problemen. Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik het op?

Martin

De bijlage mag maximaal 30mb zijn bij KPN. Een foto is al snel groter. 


Hoi @drenthe_flyer 
KPN heeft geen mailadres, je kunt wel chatten of bellen maar niet mailen.

Wat @HGD zegt kan ook de oorzaak zijn, alleen ik denk dat het maximaal 10Mb is, maar daar kan ik mis mee zijn.


@huistijger en @ HGD Ik heb zelf een planet.nl email adres, dat is ook KPN. Daarop kreeg ik de bewuste foto (4.5 MB) gewoon binnen. Alleen doorsturen naar personen met een kpn mailadres wordt geweigerd. 


Ah, ik meende te begrijpen dat je het naar de KPN zelf wilde sturen.
Welk e-mailadres is dat, even alleen vermelden, wat achter @ staat i v m privacy. of zijn het alle adressen?
Heb je de SMTP wel ingevuld met gebruikersnaam (compleet e-mailadres ne wachtwoord? en als server smtp.kpnmail.nl  ingevuld?


Beste huistijger, alleen email (met foto bijlage) versturen naar een @kpn.nl of @telfort.nl lukt niet. Naar bijv.  @gmail gaat probleemloos. Zie oorspronkelijk bericht. “Message truncated” 550 5.7.1 Mail rejected


Hoi @drenthe_flyer 
Kijk hier eens:

 


Hallo @drenthe_flyer 

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com