Skip to main content

“Als je Apple producten hebt en je hebt Synchroniseren aan staan.
D.w.z. komt het op de één binnen, komt het ook op de ander binnen, maar ook verwijder je het op de één dan verwijder je het ook op de ander.”

 

Dat laatste gebeurt bij mij niet. Ze komen wel overal binnen, maar ik moet steeds een voor een berichten van iPad, iPhone en PC verwijderen

Iphone Xplus

Admin: afgesplitst van een oud topic.

@CiskaZuur

Welk protocol gebruik je op elk apparaat voor het ophalen en versturen van email ?  Is dat SMTP + POP of SMTP + IMAP ? Het lijkt erop dat je alleen SMTP + POP gebruikt bij elk emailaccount. En dat is iets totaal anders dan “Apple synchronisatie".


Dank #Willy, ik ga het bekijken, je hoort nog van me

 


#Willy22

Ik had al naar IMAP vs POP gekeken en overal is het IMAP (Inkomende post - hostname imap.gmail.com) en Server uitgaande post - SMTP (smtp.gmail.com)

???

(ik ben best wel aardig bedreven in computer zaken, maar 75 jr en niet meer helemaal up to date :-)))


Ah, is dit het wellicht: Moet ik de bovenste aanklikken?

Wanneer ik een bericht in IMAP als verwijderd markeer:

  Automatisch verwijderen staat aan: onmiddellijk de server updaten. (standaard)
  Automatisch verwijderen staat uit: wachten tot de client de server updatet.

@CiskaZuur

Gewoon beide opties eens uitproberen met een paar emails die je kan missen, zou ik zeggen. En kijken wat er gebeurt, wat het verschil is. Ik denk dat bij de laatste optie je de folders regelmatig opnieuw moet synchroniseren/verversen om de emails daadwerkelijk te verwijderen.