Skip to main content

Als ik een mail wil versturen of reply op mails en op verzenden druk komen de mails terecht als concept en wordt het niet verzonden.. Hoe los ik dit op?
(alle instellingen staan goed en op mijn laptop werkt de kpnmail probleemloos).
Zeer onhandig en frustrerend en lijkt echt aan KPNmail te liggen want andere mail werkt probleemloos.
Soms helpt het heel even als ik de app er afgooi en weer opnieuw installeer en account kpnmail weer aanmaak maar na een paar keer komt probleem telkens weer terug….

Iemand een oplossing ?
@KPN: is dit een bekend probleem ?

 

Hoi @GKnook, welkom op het forum. Vaak ligt dit toch aan de instellingen of aan de Outlook app. Gebruik je een Android of Apple toestel? Je zou het mail account eens toe kunnen voegen op de standaard app van je telefoon en even kijken hoe het dan gaat. Daarnaast; wat zijn de instellingen van de uitgaande server? 


Sebastiaan,

Gaat om android toestel (samsung S10) zoals vermeld. Met een andere app werkt het account prima.
Instellingen uitgaande server zijn smtp.kpnmail.nl TLS en poort 587 conform voorschrift. Dit heeft ook altijd prima gewerkt.
Het moet dus echt aan de combi Outlook app en kpnmail liggen en aan de kpn kant. Alle andere zaken en mailaccounts werken prima namelijk.
Ik heb gelezen dat meer mensen hier last van hebben. Zo heeft o.a. Daanba ook melding gemaakt van dit probleem o.a. https://forum.kpn.com/members/daan-ba-430175

Hoor graag wanneer kpn een oplossing heeft.


Ook ik ervaar dit probleem met de Outlook app al langere tijd op zowel mijn OnePlus 5T (Android 10) als mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7). Zie dit bericht.

Helaas heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen op het voorstel dat ik daar heb gedaan.


@GKnook Als het via een andere app wel werkt, lijkt het mij juist te liggen aan de Outlook app. In dat topic zegt @wjb; Dit lijkt op een generiek probleem met de Outlook app op Android. 

Als het op een andere app wel werkt, zijn de instellingen vanaf de KPN kant goed. Speelt het probleem momenteel nog steeds? Misschien is het een optie om tot die tijd een andere app te gebruiken?


Als het via een andere app wel werkt, lijkt het mij juist te liggen aan de Outlook app. In dat topic zegt @wjb; Dit lijkt op een generiek probleem met de Outlook app op Android. 

In dat topic geef ik ook aan dat mijn andere accounts (zakelijk, Outlook en Gmail) prima werken via de Outlook app. Het is alleen het kpnmail account waarmee het niet lukt om mails te verzenden terwijl de instellingen, 100% zeker, helemaal correct zijn.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN dit zelf eens aan den lijve zou gaan ervaren door op een Android telefoon of tablet Outlook te installeren en via een kpnmail account een mail te gaan versturen.

 

Misschien is het een optie om tot die tijd een andere app te gebruiken?

Dit is mijns inziens natuurlijk niet de gewenste richting waarin naar een "oplossing" gezicht moet worden.


@wjb Dat snap ik. Echter bij elk probleem is het bepaalde factoren uitsluiten om bij de oplossing te komen.

Als de mail volledig goed functioneert op een andere app met precies dezelfde instellingen, zou dit probleem bij Outlook moeten liggen. 

@GKnook Zou je eens kunnen proberen om TLS uit te zetten en de poort op 25 te zetten?


Als de mail volledig goed functioneert op een andere app met precies dezelfde instellingen, zou dit probleem bij Outlook moeten liggen. 

Laat onverlet dat het mijns inziens gewenst is dat KPN zelf dit issue kan reproduceren en samen met Microsoft kan analyseren wat de oorzaak is. 

Ik ben overigens ook in contact met de supportdesk van Microsoft t.a.v. dit issue.


@wjb Als het probleem bij KPN had gelegen, had op elke mail app de uitgaande server niet goed moeten werken naar mijn weten. Ik ben erg benieuwd wat Microsoft hierover zegt!


Ik ben erg benieuwd wat Microsoft hierover zegt!

 

Als het probleem bij KPN had gelegen, ...

Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ontzorgen van de abonnee.

Niet ... beste abonnee, probeer dit en dat ... maar ... beste abonnee we zullen het onderzoeken, ik kom er morgen op terug.


@wjb Bedankt voor je bericht. Jammer dat ze momenteel geen oplossing hebben. In ieder geval fijn om te weten waar het probleem ligt en dat er wel iets mee gedaan word. 


Helemaal eens met @wjb en ook ik heb het bij Msft gemeld en eenzelfde reactie als @wjb ontvangen.
Zou idd goed zijn als KPN zelf reproduceert en Msft contact en zo de abonnee echt ondersteunt…
We wachten af……..


Het blijkt dat voor het verzenden niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.