Skip to main content

Sinds vandaag werkt de mail van KPN niet meer in het windows 10 programma MAIL

Altijd gewerkt voorheen ingesteld op POP3

Gister deze verandert naar IMAP en werkte gister perfect maar vandaag niet meer.

Live en gmail werken wel naar behoren in Mail van W10.

Alles al gedaan account verwijdert en weer nieuw account aangemaakt, verzenden en 

ontvangen gaat niet meer Foutmelding 0x80048822 in eerste instantie werkte verzenden nog wel

Ook een pop3 account werkt niet meer..

De APP van Mail in W10  herstelt: maar geeft ook geen resultaat, de  mail adressen van gmail en Live werken goed maar de mail van KPN is niet meer te versturen en te ontvangen.

Hoe kan dit?

Ook bij mij werkt de mail van KPN niet meer in het windows 10 programma MAIL

Altijd gewerkt voorheen ingesteld op POP3

Gister deze verandert naar IMAP en werkte gister perfect maar vandaag niet meer.

Live en gmail werken wel naar behoren in Mail van W10.

Alles al gedaan account verwijdert en weer nieuw account aangemaakt, verzenden en 

ontvangen gaat niet meer Foutmelding 0x80048822 in eerste instantie werkte verzenden nog wel

Ook een pop3 account werkt niet meer..

De APP van Mail in W10  herstelt de  mail adressen van gmail en Live werken goed maar de mail van KPN is niet meer te versturen en te ontvangen.

Is er een oplossing?

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic


Hallo @Ladybirds1946, goed dat je even contact opneemt.

Vervelend dat het niet meer lukt om e-mail te versturen en ontvangen via Windows Mail. Dit klinkt als een probleem in de instellingen. Lukt het wel om e-mail te verzenden (en te ontvangen) via Webmail? Als dit wel lukt, dan zit het probleem inderdaad in de instellingen van Outlook. Ik raad je aan om de instellingen op jouw PC/laptop of mobiel te controleren.


Webmail werkt wel!! Al vele malen account in de MAIL van WINDWS 10 opnieuw aangemaakt!!  verwijdert en opnieuw geïnstalleerd! Weer aangemaakt in zowel POP als IMAP. Ook via geanvanceerd! Niets werkt!! Verzend en ontvangen werkt niet meer!!!


Bedankt voor de toelichting. Webmail werkt dus naar behoren. Dat betekent dat het probleem in de mail app van Windows 10 zit. Ik wil je daarom vragen om het Microsoft stappenplan voor synchronisatieproblemen in de apps Mail en Agenda in Windows 10 te doorlopen.


Webmail werkt wel!! Al vele malen account in de MAIL van WINDWS 10 opnieuw aangemaakt!!  verwijdert en opnieuw geïnstalleerd! Weer aangemaakt in zowel POP als IMAP. Ook via geanvanceerd! Niets werkt!! Verzend en ontvangen werkt niet meer!!!

Hoe zien de instellingen bij geavanceerd er bij u uit? Dit zijn de juiste instellingen:

 


Alles al geprobeerd maar zie de zelfde instellingen!! gmail en live mail werken wel. Alleen KPN NIET. Versturen gaart wel met KPN account

 


@Ladybirds1946 Ben je er nog uit gekomen met Microsofts stappenplan voor synchronisatieproblemen in de apps Mail en Agenda in Windows 10?


Wat is het domein (alles achter @) van het e-mailadres dat je wilt gebruiken in de Windows mail app?

Mijn ervaring is dat alles volledig automatisch correct ingesteld wordt bij het registreren van een e-mailaccount in de Windows Mail app.


Nog steeds niet opgelost!!!! Geen problemen met overige mail accounts in MAIL van W10

Als proef...Mail Account van HCC aangemaakt werkt ook. 

Alleen het KPN account is NIET meer te gebruiken in de APP MAIL van windows 10 bijgewerkt naar de versie 2004.

Versturen lukt wel!!! Ontvangen lukt niet meer.

Op alle manieren account aangemaakt via POP en IMAP

Ook handmatig alles ingevuld. 

De App MAIL heeft vanaf begin van W10 altijd gewerkt.  Ineens werkt het niet meer.


Wat is nu toch het domein (alles achter @) van het e-mailaccount waarvoor Windows Mail wil gebruiken?

Lukt het wel om dat account aan te maken in Windows Mail?

Heb je daarbij iets apart moeten instellen of was het een kwestie van e-mailadres en wachtwoord?


Geen enkel probleem om een KPN mail account aan te maken in MAIL.

Zowel automatisch als handmatig

Het betreft een mail adres eindigend op ……………...@kpnplanet.nl


Het e-mailadres dat je gebruikt, is dat het hoofd e-mailadres van de mailbox of is dat een alias? Als je dit niet zeker weet, kan ik dit uiteraard voor je nakijken. Wil je dan je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kijk ik hoe ik je verder kan helpen.


………….@kpnplanet.nl    is het hoofd mailadres. En dit al 16 jaar!

Mail adres werkt zonder problemen op mijn Ipad en Iphone

Alleen sinds een week niet meer op mijn laptop met de App MAIL in windows 10

Gr. L


Het zou ook helemaal niets uit mogen maken of je nu het "hoofd e-mailadres" of een alias gebruikt. Ik gebruik al sinds jaar en dag een @planet.nl alias in mailcliënts zoals Windows mail.

 

………….@kpnplanet.nl    is het hoofd mailadres.

Ik denk dat dit een alias is van een @kpnmail.nl account maar, zoals gezegd, dat maakt allemaal niets uit.


Mijn Account is …………….@kpnplanet.nl   en is primaire account!

Mijn partner heeft ook een mail adres met …………..@kpnplanet.nl

16 jaar geleden kreeg je twee mail accounts  bij de KPN 

Nu 5 mail accounts

maar mag i.d. niets uitmaken met synchronisatie probleem


Mijn Account is …………….@kpnplanet.nl   en is primaire account!

Mijn partner heeft ook een mail adres met …………..@kpnplanet.nl

En toch zullen die @kpnplanet.nl adressen zeer waarschijnlijk aliassen zijn van een @kpnmail.nl adres.

Kijk anders eens op https://email.kpn.com, dan weet je direct hoe het in elkaar steekt.

Maar, zoals gezegd, dat mag geen enkele invloed op die synchronisatie problemen hebben.


Je zou inderdaad ook gebruik moeten kunnen maken van een alias, maar het is in dit geval wel handig om te kijken of het wel werkt als het hoofdaccount gebruikt wordt. Hiermee kunnen we uitsluiten waar het probleem zit. 


Bij controle en navraag bij klantenservice is ……..@kpnplanet.nl  al 16 jaar mijn hoofdaccount!

 


Bij controle en navraag bij klantenservice is ……..@kpnplanet.nl  al 16 jaar mijn hoofdaccount!

Ik gebruik ook vanaf het begin een @planet.nl account en toch is dat e-mailadres een alias van een @kpnmail.nl account. Jouw abonnement zal, net als de mijne, vast ook al wel eens omgezet zijn naar een nieuwere vorm waarbij jouw @kpnplanet.nl adres als alias bij een @kpnmail.nl account is vastgelegd. 

Nogmaals, het maakt allemaal niets uit immers je junt zowel het e-mail account als een alias gebruiken om je mail te benaderen.

 

P.S. Klantenservice zal vast en zeker zeggen dat het e-mail adres jouw hoofdaccount is als deze als alias onder het hoofdaccount is vastgelegd.

Kijk anders op https://email.kpn.com dan kan je het zelf nakijken.


@Ladybirds1946 Zou je het e-mailadres in kwestie willen invullen in jouw profiel? Dan kan ik voor je controleren of dit inderdaad het hoofdaccount is of een alias.


Onder account/profiel staat mail adres al ingevuld.

Als ik de link activeer kom ik op mijn profiel van het forum uit.

Zie daar afgezien v naam adres/geboorte data en klant nr. geen vakje voor invullen v mailadres.

vr.gr.L


Er is inderdaad geen apart veld voor e-mail. Je kunt jouw e-mailadres invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Als het gaat om het e-mailadres waarmee je bent ingelogd op het forum, dan hoef je het e-mailadres natuurlijk niet nog een keer in te vullen, maar dan hoor ik het wel graag. Dan weet ik waar ik naar moet kijken.


Mail adres Ingevuld onder persoonlijke opmerkingen

tevens KPN ID

gr.L


Bedankt! Ik zie dat dit e-mailadres inderdaad als alias onder een ander e-mailadres, het hoofdaccount, hangt. Je kunt via KPN e-mail zelf controleren wat het e-mailadres van jouw hoofdaccount is. Wanneer je deze hebt achterhaald, wil ik je vragen het hoofd e-mailadres te gebruiken in Windows Mail. Hoewel het tegenwoordig niet meer uit zou moeten maken of je jouw alias of hoofdaccount invult bij installeren van een extern mailprogramma, wil ik dit toch wel graag uitsluiten.


Vraag mij dan wel af wel mail adres dat dit dan zou zijn. 16 jaar geleden dit mail adres verkregen en nooit veranderd. We hebben er maar 1  

Problemen zijn ontstaan naar update naar versie 2004 van W10

KPN e-mail  Bovenstaande link WERKT NIET

En al mijn gegevens geven maar één mail adres op waar ik alles als hoofdaccount mee kan inloggen en dat is …...@kpnplanet.nl

Â