Skip to main content

Sinds vandaag werkt de mail van KPN niet meer in het windows 10 programma MAIL

Altijd gewerkt voorheen ingesteld op POP3

Gister deze verandert naar IMAP en werkte gister perfect maar vandaag niet meer.

Live en gmail werken wel naar behoren in Mail van W10.

Alles al gedaan account verwijdert en weer nieuw account aangemaakt, verzenden en 

ontvangen gaat niet meer Foutmelding 0x80048822 in eerste instantie werkte verzenden nog wel

Ook een pop3 account werkt niet meer..

De APP van Mail in W10  herstelt: maar geeft ook geen resultaat, de  mail adressen van gmail en Live werken goed maar de mail van KPN is niet meer te versturen en te ontvangen.

Hoe kan dit?

Dat moet zijn: http://email.kpn.com


Mijn excuses, de link werkte inderdaad niet. Ik heb deze inmiddels aangepast. Nu zou het wel moeten werken.

Ik stuur je in de tussentijd een privébericht met het e-mailadres waaraan jouw @kpnplanet.nl e-mailadres is gekoppeld. Mocht je hiervan het wachtwoord niet weten, dan kan je jouw wachtwoord gemakkelijk wijzigen via MijnKPN.


LINK WERKT NIET!! https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm.
Account aangemaakt met …..@kpnmail.nl maar de App blijft NIET werken!!!!
Gebruik ……….@kpnplanet.nl ook al jaren in outlook. O.a. op mijn Ipad en Iphone werkt dit mail adres wel.


Wat werkt er dan niet aan die link?

Nogmaals, je kunt ook gewoon met jouw @kpnplanet.nl alias blijven inloggen.

@Denise_ wil alleen dat je een keer test of het in Windows mail wel lukt om met het "echte" e-mailaccount in te loggen. 

Het wachtwoord van het account waar jouw @kpnplanet.nl alias onder hangt is overigens hetzelfde wachtwoord als voor de alias.


Zie bericht boven,  Account aangemaakt met …..@kpnmail.nl maar de App blijft NIET werken!!!!

@Denise_ wil alleen dat je een keer test of het in Windows mail wel lukt om met het "echte" e-mailaccount in te loggen.   

 


https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

link opent met de volgende mededeling: 404 Wij kunnen de pagina die je zoekt niet vinden!


Vreemd want https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm bestaat gewoon en is door mij prima te benaderen.

Je hebt in de Windows 10 mail app nu dus het @kpnmail.nl adres gebruikt van het account waar jouw @kpnplanet.nl alias bij vastgelegd is. En dan lukt om mails te versturen en ontvangen of lukt het zelfs helemaal niet om dat account vast te leggen?

Kan je eens screenshots plaatsen van wat je te zien krijgt.

Wel even persoonlijke informatie wegpoetsen.

Kan je met dat @kpnmail.nl account wel inloggen op https://webmail.kpnmail.nl?


Had al eerder een account aangemaakt met ……….@kpnmail.nl

Zie boven mijn bericht dat dit account ook niet werkt dus niet verzend en ontvangt

Ik kan met beidde adressen wel een account aanmaken maar…. zowel ...@kpnplanet.nl als ...@kpnmail.nlverzenden niet en versturen niets!

Een screenshot bestaat alleen maar uit: Er zijn nog GEEN inkomende berichten.

Nogmaal het is alleen deze APP op W10 die het ineens begeeft met een KPN account.

Andere zoals Live en gmail en ook al een Hcc account aangemaakt werken PRIMA met MAIL

In ander mail program werkt KPN GOED.  En kan zowel met ….@kpnmail als …….@kpnplanet.nl inloggen op webmail van KPN


Bedankt dat je dit hebt willen testen. Je geeft aan dat je in andere e-mailprogramma's zonder problemen kunt ontvangen en ontvangen, alleen Windows Mail geeft problemen na de update. Er lijkt dan toch iets niet te kloppen in de instellingen. Zou je screenshots willen plaatsen van de instellingen zoals jij ze hebt ingevoerd? Dan kan ik even met je meekijken. Vergeet niet om persoonlijke informatie in de afbeelding ‘weg te poetsen’.


Hierbij de instellingen voor de mail onder de APP MAIL v. Windows 10

 


Ik gebruik de onderstaande instellingen.

Ik log in met de @planet.nl alias van mijn @kpnmail.nl mailaccount.


SSL vereist voor uitgaande post had ik ook eerst uit staan, maakt geen verschil, MAIL werkt niet


Ik heb even overlegd wat het nou zou kunnen zijn. Mijn collega ziet veel mislukte inlogpogingen vanaf andere IP-adressen in oktober en november. Het lijkt erop dat derden proberen toegang te krijgen tot jouw account, wat er toe kan leiden dat gebruik via een e-mail programma geblokkeerd wordt. Ik wil je daarom vragen het wachtwoord van jouw e-mailadres te wijzigen. Vergeet niet om deze dan ook te wijzigen in Windows 10 Mail. Daarnaast wil ik je vragen om te controleren of je nog andere apparaten hebt waarop je ooit dit e-mailadres hebt ingesteld waar nu nog een verkeerd/oud wachtwoord op kan zitten. Deze zou je dan ook even aan moeten passen, zodat deze niet op de achtergrond blijven proberen verbinding te maken.


Met het veranderen van pop naar IMAP is het probleem begonnen met de APP Mail met het account van de KPN

Verzenden lukt wel.

Laat het hierbij want op mijn Ipad en Iphone en tablet met Androit werkt de mail goed!

Daar ook alles met IMAP instellingen opnieuw aangemaakt en dat geeft geen problemen met inloggen.

Bedankt voor de adviezen.

Gr. Letty