Skip to main content

Ik heb alles gedaan wat op de site wordt aangedragen om probleem op te lossen.
Instellingen uitgaande server gecontroleerd.
Uiteindelijk outlook van PC verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Maar probleem bestaat nog steeds.

Kan iemand mij helpen?
Theo
 

Hallo @Theo , gebruik je een bepaald merk/type antivirus, want daar lijkt het mee fout te gaan, zo lees ik binnen dit forum?

 


Hallo @Theo gebruik je soms AVG Security of Avast?

Er worden de laatste tijd meer problemen gemeld met mail versturen. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen van uitgaande e-mail (SMTP) scannen voor jou ook de oplossing brengt.

Ga daarvoor naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en dan uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 


@Theo 

Heb je misschien recentelijk een (nieuw) programma geïnstalleerd ?  Of een update geïnstalleerd ? Bijv. AVG Security ? Dat kan ook roet in het eten gooien.


Nee, niets veranderd.
Ik gebruik geen AVG of Avast.
 

Maar ik ben eruit.
Anders dan wat KPN op de site aangeeft, heb ik de settings voor de uitgaande mail veranderd in:

SSL en poort 464
 


Anders dan wat KPN op de site aangeeft, heb ik de settings voor de uitgaande mail veranderd in:

SSL en poort 464
 

Dan ben ik zeer benieuwd welke versie van Outlook en Windows er hier gebruikt wordt.

SSL is eigenlijk officieel bedoeld voor oudere software die nog geen TLS ondersteunt. Dan lijkt het erop dat opeens jouw software als “oud” wordt bestempeld. Ook is dit poort nummer zeer ongewoon.


En poort 587 is ook de standaard en NIET 464

Dus de instellingen staan nog niet goed @Theo 

 


Tja,

Goede vragen en adviezen.
 

Maar op TLS en poort 587 werkt verzenden niet.

En met SSL en poort 464 wel...

Bedankt voor de reacties, maar voorlopig werkt het.