Skip to main content

Graag zou ik willen weten wat de maximale grootte van een mail met bijlage zou mogen zijn om te kunnen versturen en ontvangen.

op welke manier kan ik anders grote bestanden van zeg 40Mb+kunnen versturen en ontvangen.

 

mvg, 

 

@Tweakerd 

Gebruik een programma als 7-zip of WinRAR om bestanden in meerdere “kleine mootjes te hakken” van bijv. 10 MB of, 20 MB. Daarna kun je elk mootje per email versturen. De ontvanger kan dan deze mootjes weer “aan elkaar plakken" met datzelfde programma. Deze 2 programmas kunnen ook mootjes automatisch aan elkaar laten plakken bij de ontvanger als de ontvanger op één van die mootjes klikt. Elk van deze 2 programmas kan dat maar doet het op een iets andere manier.

De maximum grootte is 30 MB dus je moet dat bestand in mootjes van bijv. 25 MB hakken.


Zet zulke grote bestanden gewoon op Dropbox of Onedrive ofzo en deel de link. Ontvangers die hun mail lezen via hun smartfoon op 4G zullen u dankbaar zijn. Zij kunnen de bestanden dan later downloaden als ze weer WiFi hebben. Zo jagen ze niet hun databundel er doorheen.


Tnx Willy. kom ik wel uit.


@Tweakerd 

Je kunt een aantal bestanden maken die “Self Extracting” zijn. Dan moet je in beide programmas de optie “SFX ……….. “ aanvinken.


@Tweakerd

In plaats van Dropbox of OneDrive kan je het bestand ook op KPN Cloud Drive zetten en het bestand daar delen, je hebt daar 10GB aan ruimte per mail account, via de webmail pagina kan je dat zo doen:

 

Degene met wie je het deelt krijgt dan een mail met een link naar het bestand:

 


Of je gebruikt WeTransfer - Send Large Files & Share Photos Online - Up to 2GB Free 😉


@Tweakerd

Je kunt een aantal bestanden maken die “Self Extracting” zijn. Dan moet je in beide programmas de optie “SFX ……….. “ aanvinken.

Ja... op zo'n manier worden virussen en andere rommel ook wel eens ingepakt. Als ik zoiets zou krijgen zou ik het nooit openen. Op mailservers van bedrijven worden zulke bijlages ook nogal eens preventief verwijderd.