Skip to main content

het is sinds een week niet meer mogelijk om mail naar 1 extern specifiek mailadres te zenden.

er wordt eerst een melding geretourneerd dat de mail aflevering vertraagd is en later een melding van een failure. 

 

afzender is postmaster@cpsmtpb-mrb02.kpnxchange.com

 

inhoud eerste mail:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.   THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.   YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.   Delivery to the following recipients has been delayed.

 

 

inhoud tweede mail:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.   Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.       kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is…? en wie dit gaat oplossen ? de ontvanger is een bedrijf en heeft de IT uitbesteed aan Centric. ZIj geven aan dat er niets aan gedaan kan worden… dit vind ik niet acceptabel. hoor graag suggesties. bij voorbaat mijn dank. Rob    

 

Hallo @Rob-1958 , de 1e mail geeft aan dat er een vertraging is opgelopen in het verzenden van de mail en dat het niet nodig is de mail nogmaals te verzenden.

de 2e mail geeft aan dat het de mailserver niet gelukt is een verbinding te maken met de mailserver van de geadresseerde.

Het is misschien verstandig even met de geadresseerde contact op te nemen.

 

 


Beste JanD,

dank je voor je bericht. met alle respect, ik snap de boodschappen en ik heb uiteraard met de ontvanger gesproken. zij geven aan dat er niets aan hun mailserver mankeert… toch wordt 1 specifiek adres vanuit KPN op alle mogelijke manieren geweigerd…

dat specifieke adres is volledig in orde (gecontroleerd) en kent geen problemen met de mailserver bij het eigen bedrijf.

meerdere mails vanuit een KPNMAIL domein geven problemen.

 

 


Heb je al eens geprobeerd of dat adres vanuit (bijvoorbeeld) Gmail wel bereikbaar is?


Jazeker.  Vanuit ieder ander domein is dat adres wel bereikbaar. Gmail. Microsoft. Hotmail

 


 

het is sinds een week niet meer mogelijk om mail naar 1 extern specifiek mailadres te zenden.

inhoud tweede mail:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.   Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.     

 

Hoi Rob, welkom!  In de foutmelding zit als het goed is ook nog een cijfercode. De tekst geeft al aan dat de KPN server die jouw mail verstuurt niet kan verbinden met de mail server van de ontvanger. De cijfercode kan daar nog wat extra info over geven. Als je die dan ook nog zou kunnen plaatsen kan ik er meer over zeggen.

Voor nu verwacht ik dat het probleem hem zit in de ontvangende server en dat die jouw mailadres weigert. Wellicht staat jouw mailadres op een blacklist. Is dat ook nagekeken?


Hoi Erik,

 

dank voor je reactie.

de foutcode is 4.4.7

en ja, mijn adres staat niet op een blacklist.

 

maar… sinds vanmiddag werkt t weer. er kwamen steeds meer klachten binnen bij die organisatie en zij hebben KPN gebeld… bleek toch dat de fout bij KPN zat….

inmiddels opgelost.

dank voor jullie meedenken!

 


Hoi Erik,

 

dank voor je reactie.

de foutcode is 4.4.7

en ja, mijn adres staat niet op een blacklist.

 

maar… sinds vanmiddag werkt t weer. er kwamen steeds meer klachten binnen bij die organisatie en zij hebben KPN gebeld… bleek toch dat de fout bij KPN zat….

inmiddels opgelost.

dank voor jullie meedenken!

 

 

De 4.4.7 code geeft aan dat het om een tijdelijke foutmelding gaat (de eerste 4), wat wil zeggen dat over het algemeen het verzenden van de mail later opnieuw geprobeerd wordt. De tweede 4 en de 7 geven vervolgens aan dat het gaat om ‘delivery time expired’. Wat wil zeggen dat tegen de tijd dat je mail aankwam bij de ontvangende mailserver hij al te lang onderweg was. De mailserver ziet hem dan als te oud en weigert hem. Dat is dan inderdaad iets dat eerder aan onze kant zal zitten.

Dus goed om te horen dat het nu is opgelost naar aanleiding van de melding vanuit de organisatie. Dat is in gevallen zoals deze, waarbij (zoals jij aangeeft) dit vaker voorkomt, dan ook de beste manier. Onze Abuse afdeling (te benaderen op abuse@kpn.com)  kan dit dan ook over het algemeen snel herstellen.


Dank je wel Erik. 


Ik ben blij dat iemand dit heeft aangekaart. Ik heb nu precies hetzelfde.
Inderdaad "Status: 4.4.7”

Zul je net zien dat deze mail uitzonderlijk belangrijk is! Ik ga hem nu met gmail versturen. Maar het is wel kwalijk.


Dit probleem doet zich bij mij nu ook voor. Bij één specifiek adres krijg ik deze foutmelding. Eerst delayed, daarna failed. Gekke is dat het in de namiddag en avond wel lukt. Maar ‘s ochtends gaat het elke keer mis. Hoe kan dit opgelost?


De 4.4.7 code geeft aan dat het om een tijdelijke foutmelding gaat (de eerste 4), wat wil zeggen dat over het algemeen het verzenden van de mail later opnieuw geprobeerd wordt. De tweede 4 en de 7 geven vervolgens aan dat het gaat om ‘delivery time expired’. Wat wil zeggen dat tegen de tijd dat je mail aankwam bij de ontvangende mailserver hij al te lang onderweg was. De mailserver ziet hem dan als te oud en weigert hem. Dat is dan inderdaad iets dat eerder aan onze kant zal zitten.

...]  Onze Abuse afdeling (te benaderen op abuse@kpn.com)  kan dit dan ook over het algemeen snel herstellen.

 


Hartelijk dank!