Skip to main content

in outlook for mac nieuwe versie lukt verzenden van mail niet : mail blijft hangen in outbox: als je op de knop ‘verzenden’ klikt gebeurt er… niks.  en soms loopt heel outlook vast

 

 

en nee; ik gebruik geen AVG of Avast

 


Hallo @JoRu 

 

Ik weet niet of je outlook via automatische instellingen hebt ingesteld, soms gaat het dan fout bij de instellingen van de uitgaande mail, dan is daar de authenticatie niet aangezet terwijl dat wel moet.

 

Je kan de juiste instellingen hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Mocht dat het niet zijn, welke domein heeft jouw email adres (gedeelte achter het @)?


allemaal gedaan, werkt helaas niet..

planet.nl


gaat om een MBP 2020 met M1 chip : niet echt oud dus, maar TLS (geen idee wat dat is) komt niet op als aanklikbare mogelijkheid


Probeer dan eens SSL en poort 465 i.p.v. 587, soms wil dat wel werken.


in outlook for mac nieuwe versie lukt verzenden van mail niet : mail blijft hangen in outbox: als je op de knop ‘verzenden’ klikt gebeurt er… niks.  en soms loopt heel outlook vast

 

 

Als je over Outlook schrijft, schrijf dan ook wat voor versie. Microsoft heeft de naam een beetje teveel gebruikt. (Pogingen om daar van af te komen zijn mislukt. ) Net als de naam fiets in Nederland werd het een begrip (Waarschijnlijk afgeleid van de rijwielhandelaar “Viets” uit Apeldoorn). “Voor Mac” alleen is niet voldoende, er bestaan bijvoorbeeld Office versies en niet Office versies.


dank voor je hulp :

Microsoft outlook for mac : versie 16.66.1 (22101101)

retaillicentie 2019 (gekocht als onderdeel van het hele MS office for MAC pakket) 


account verwijderd en nieuwe account ingesteld : dat is de enige manier om stellingen zoals poortnummers te wijzigen blijkbaar. bericht blijft nog steeds in outbox zitten en outlook laat zich nu niet meer afsluiten..


TLS nu wel gevonden bij opnieuw instellen mail account


Is die outlook wel bijgewerkt naar de laatste versie, er zaten nogal wat bugs in eerdere versies waaronder ook het niet kunnen versturen van mail.

Kan je anders eens afbeeldingen plaatsen van alle instellingen, wel even persoonlijke gegevens verwijderen zoals het gedeelte van je emailadres voor het @.


andere poort ingesteld : 465 ipv 587. email blijft nog steeds hangen in outbox : zo lang die daar hangt, kan ik ook outlook niet afsluiten : ik kan outlook alleen afsluiten door eerst die mail in de outbox geheel te verwijderen


misschien stom maar hoe maak ik mijn persoonlijke gegevens onzichtbaar anders, dan door screenshot printen op de printer, mailadres handmatig weglakken, en daar dan weer een foto van maken..


 


office is up to date

 


Welke instellingen staat er onder More options… , kan je daar ook afbeeldingen van plaatsen.


 


Inkomende mail werkt wel toch?

Via webmail lukt het wel om mail te verzenden?

Alles staat zo te zien goed ingesteld, als je zowel TLS / poort 587 en SSL / poort 465 geprobeerd hebt en beide werken niet dan is mij een raadsel waarom het niet werkt.

Heb je dat account ook nog ergens anders op ingesteld, smartphone of andere PC en werkt het daar wel?

 


Bij mij werkt het alleen als de authentication op naam en wachtwoord zet in de laatste pop up.

dus niet die van de incoming server

 


Bij mij werkt het alleen als de authentication op naam en wachtwoord zet in de laatste pop up.

dus niet die van de incoming server

 

Bug in de mac versie van outlook dus, in de windows versies werkt dat namelijk wel, nog nooit tegengekomen dat het daarin niet werkte.


Op iPhone werkt alles wel. Ook is er “de oude versie “: daar krijg ik de hele tijd foutmeldingen dat er te veel IP connections openstaan, en dan synct de mail niet meer, zenden noch ontvangen . Vandaar dat ik maar eens de nieuwe versie ging proberen, maar dus van de regen in de drup…


@JoRu wat je nog kan doen is bellen met de Apple klantenservice. Die zijn te bereiken op 0800-0201581. Als er wel een probleem is met de Mac versie van Outlook zullen ze dat daar sneller horen dan hier. 

Je zou ze ook kunnen vragen mee te kijken op je computer om het in te stellen. Al weet ik niet zeker of ze dit voor je mogen doen. 

Als je contact met ze opneemt, hou dan onze pagina over e-mail instellen bij de hand. 


Ik heb hetzelfde probleem. Als ik een opgestelde e-mail sluit en bewaar staat deze e-mail in concepten. Dan vanuit concepten openen en versturen. Bij mij werkt dit op verschillende Apple computers (iMac, Macbook). Ben nog aan het uitzoeken hoe we deze bug kunnen oplossen. Als ik de oplossing weet zal ik me weer melden.

Grt. Marc