Skip to main content

Een mail in bcc verstuurd, krijgt de verstuurder terug met de mededeling; bericht door het mailadres geblokkeerd. 

Wat is de oorzaak hiervan?

groet,

HvB

Hoi @HvBer, welkom op ons forum!
Ik heb hier niet direct een verklaring voor!
Heb je dit ook als je het probeert vanuit de webmail? En als je naar andere mailadressen stuurt?


Het probleem is niet als ik mail bcc verstuur maar een vereniging die mij een bericht verstuurt en de mail weer terug krijgt.


@HvBer 

Gebeurt dit ook als die vereniging email naar andere leden een email stuurt ? Of gaat het alleen bij jouw fout ? Wat voor een foutmelding krijgt die vereniging ?


Alleen bij mij,met de mededeling dat bericht door mailadres is geblokkeerd.


Hallo @HvBer 

Als een mail geweigerd wordt, krijgt de afzender een ‘bounce’ bericht terug. Hierin staat de reden van weigering. Meestal met een bepaalde code zoals bijvoorbeeld 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected . Kan je dit navragen bij de afzender?

De bovenstaande code duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mails van de afzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 


Dankjewel voor het geven van je advies. Ik ga hiermee aan de slag. 

Groeten,

Helen