Skip to main content

Sinds 6 dagen krijgen mijn ouder geen mail meer binnen op hun hetnet.nl account. 
als ik via een Gmail adres hen een bericht stuur krijg ik de volgende foutmelding:

554 5.7.1 recipient ‘*********@hetnet.nl' not known
 

Wie weet wat er aan de hand is, en hoe ik het kan oplossen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Anker2021 

Het lijkt of het e-mail adres niet meer bestaat. Een e-mail adres is normaal gekoppeld aan een KPN internet abonnement of ondergebracht in een email-only abonnement.
Is er iets gewijzigd op dat gebied? Geen abonnement opgezegd zo'n half jaar geleden?


Ja, je hebt gelijk Ruud. Door hun verhuizing ging het mis. Internet wel weer aangesloten maar om onduidelijke reden hetnet niet. En nu dus plotseling geen mail meer. 
Mijn ouders (niet de jongste) waren behoorlijk van de leg. 
dank voor je inzicht. 


Hallo @Anker2021 ik was er al bang voor. Een hele vervelende situatie voor je ouders.

Een beetje achtergrond informatie.

Door de onbedoelde opzegging van internet is automatisch ook de e-mail opgezegd. KPN houdt de e-mail dan nog zes maanden “in de lucht”, normaal gesproken om de overgang naar een nieuwe e-mailprovider soepel te laten verlopen. Daarna wordt (ook automatisch) alles gewist. De e-mail adressen staan nu “veilig” in quarantaine. Een KPN medewerker kan die weer terugzetten. Helaas geldt dat niet voor de inhoud van de mailbox, die is helaas weg.

Ik heb deze situatie onder de aandacht van de KPN moderators gebracht, hopelijk pakken ze dit morgen snel op.


Van harte welkom hier @Anker2021. Zeker als je ouders op leeftijd zijn snap ik dat dat impact op ze heeft, goed dat je het aankaart. Dankzij de hulp van Ruud zijn we al een paar stappen verder, dat is ook fijn.

Hoe lang is het geleden dat je ouders zijn verhuisd? Ik kijk graag naar wat ik voor je kan doen. Kan je jouw forumprofiel zo volledig mogelijk invullen met de gegevens van je ouders, inclusief het betreffend HetNet e-mailadres? Geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijk ik er naar.