Skip to main content

Romke3   Nieuwkomer.

heb iPhone en iPad met voor beiden kpnplanet.nl mailaccount. Invulling bij beiden gelijk!

iPad geeft boodschap serveridentiteit niet gecontroleerd.iPhone gelukkig niet.

Oorzaak?  Oplossing?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hey @Romke3! Als beide instellingen precies gelijk zijn. Ook het mailprogramma (gelijke versie), dan zou het voor beide moeten werken. 

Gezien het niet werkt, zal er wel iets niet helemaal goed ingesteld zijn. Onze toestelhulp legt stap voor stap uit hoe je de e-mail handmatig kunt instellen. Selecteer de iPad die je hebt > Kies: e-mail ‘handmatig instellen’ OF ‘Instellingen KPNMail controleren’ en doorloop de stappen. 

Ik ga ervan uit dat het lukt. Laat het maar weten als je ergens tegenaan loopt? 


Lisa, 

Bedankt voor je bericht.
Heb met toestelhulp getracht mijn iPad te herstellen. Heb of geen email verbinding of krijg het bekende scherm.

Heb vanmiddag hele kpnplanet account weggehaald en met precies dezelfde oude gegevens (kpnplanet.nl in de POP uitvoering enz) weer ingevoerd. Kreeg het bekende scherm (certificaat smtp. kpnmail.nl) met nu de mogelijkheid  “vertrouwen” ( terecht??) aan te typen. Sindsdien geen moeilijkheden meer. Wat voor certificaat is dit en kan mij dit weer gebeuren?

Bedankt voor je moeite.

Romke3


Hey @Romke3. Ik begrijp niet wat je bedoelt met: “Kreeg het bekende scherm (certificaat smtp. kpnmail.nl) met nu de mogelijkheid  “vertrouwen” ( terecht??) aan te typen”. Je bedoelt dat je op ‘vertrouwen’ moest klikken? Het mailprogramma/certificaat instellingen vertrouwen, denk ik? Krijg je die melding steeds of alleen in het begin? 

Heeft te maken met de instellingen/poorten die je hebt ingesteld in het mailprogramma. Als je de poortnummers hebt overgenomen uit de toestelhulp, dan dit dat wel goed. Kan zijn dat de vorige instellingen verouderd waren of dat het mailprogramma update moet worden? 

Als het eenmaal goed ingesteld staat hoef je dit niet nogmaals te doen. Het zou moeten blijven werken vanaf nu. Als dit uit het niets veranderd, dan hoor ik het graag. 


Hallo Lisa,

bij mijn vorige berichtje had ik die schermfoto van “vertrouw” mee willen sturen. Weet niet 

Hoe dat in deze tekstverwerker zou moeten. Dat  bewuste scherm heb ik maar 1x gehad. Direct na de totaal nieuwe installatie vorige week.

Na tijdelijke afwezigheid moet ik nu ook weer dit bekende scherm wegklikken want het blokkeert alles. Gebruik voorlopig daarom een andere machine met hetzelfde e-mailadres.

Romke3