Skip to main content
Vraag

Mail wordt geweigerd door SDF configuratie fout

• September 26, 2025
  • 11 reacties
  • 83 keer bekeken

DB1PEPF000509FE.mail.protection.outlook.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:

………..@live.nl
Uw bericht werd niet bezorgd omdat de e-mailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd.

DB1PEPF000509FE.mail.protection.outlook.com gaf deze fout:
Access denied, sending domain [KPNMAIL.NL] does not pass DMARC verification and has a DMARC policy of reject. [DB8P190MB0588.EURP190.PROD.OUTLOOK.COM 2025-09-21T15:27:47.576Z 08DDF8339E251200] [DB8PR04CA0021.eurprd04.prod.outlook.com 2025-09-21T15:27:47.573Z 08DDF8934C6F197A] [DB1PEPF000509FE.eurprd03.prod.outlook.com 2025-09-21T15:27:47.586Z 08DDF7F992117069]

Ik heb op Internet gezocht wat dit betekent en vond onderstaande:

Dit komt door een verkeerde configuratie van SPF aan de kant van de afzender. Neem contact op met uw e-mailserviceprovider, zorg ervoor dat ze de juiste SPF hebben ingesteld. Microsoft verplicht nu de juiste SPF, DKIM en DMARC voor afzenders van e-maildiensten met een hoog volume. Als deze configuratie onjuist is, kan dit leiden tot harde afwijzing.

Kan iemand mij helpen hiermee; graag jullie advies

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 26, 2025

Beste ​@WChrK kun je via de KPN Webmail wel gewoon je mail afhandelen?

Zie hieronder een overzicht van de juiste KPN-instellingen, te gebruiken bij een eigen mailprogramma:

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

• September 26, 2025

Waarschijnlijk gebruik je zelf de verkeerde mail server in je emailprogramma.

Als mailen naar een @live adres niet zou gaan, dan had het forum hier wel vol gestaan met klachten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Marlon92 bedankt voor je reactie. Laat ik mijn vraag duidelijker maken.

Het gaat precies om een bepaalde e-mail met bijlage naar de geadresseerde @live.nl.

Ik heb tweemaal de dezelfde weigering gekregen om een soortgelijke e-mail sinds half 2025.

De betreffende e-mails zijn ook naar andere geadresseerden verzonden zonder problemen.

Met alle andere mail verkeer heb ik geen enkel probleem. Het ligt dus niet de verkeerde mailserver (=KPN) .

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Beste JanD bedankt voor je reactie 

Zie mijn reactie op de reactie van Marlon92.

Wil je aub daarop reageren Bvd

• September 27, 2025

En als je diezelfde mail zonder bijlage stuurt? Gaat het dan wel goed?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Ik ben benieuwd naar je mailinstellingen, en met welke domein je de mail verstuurd. Ik heb een sterk vermoeden dat daar iets fout zit, waardoor er bij Outlook / Microsoft alarmbellen afgaan. 

HeidiV
Topper
  • September 27, 2025

Hi ​@WChrK 

Is dat de complete foutmelding, staat er niet bij wat er niet klopt?
Als het om SPF gaat zou je verwachten dat ze het IP adres van de verzendende server erbij zouden zetten dan kan je tenminste controleren of die inderdaad ontbreekt in het SPF record.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@WChrK. Welkom op de community! JanD stelde in het begin een hele goede vraag. 

Beste ​@WChrK kun je via de KPN Webmail wel gewoon je mail afhandelen?

Heb je dit al kunnen testen?

Ook ik ben benieuwd of je de juiste mailinstellingen gebruikt, zou je dat willen controleren

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Beste Vikash 

Ik had het volgende gestuurd naar JanD

“Zie mijn reactie op de reactie van Marlon92.”

En dat hield in:

Marlon92 bedankt voor je reactie. Laat ik mijn vraag duidelijker maken.

Het gaat precies om een bepaalde e-mail met bijlage naar de geadresseerde @live.nl.

Ik heb tweemaal de dezelfde weigering gekregen om een soortgelijke e-mail sinds half 2025.

De betreffende e-mails zijn ook naar andere geadresseerden verzonden zonder problemen.

Met alle andere mail verkeer heb ik geen enkel probleem. Het ligt dus niet de verkeerde mailserver (=KPN) .

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

HeidiV

Bedankt voor je reactie:

De volledige foutmelding is behoorlijk lang en bevat Diagnostische gegevens voor beheerders

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Marlon92

Vandaag een test e-mail zonder bijlage verzonden

Geen probleem

Dan blijft het toch vreemd dat bij de andere geadresseerde de ontvangst wel goed ging