Skip to main content

Mail van emailadres ***@ solcon.nl wordt ontvangen via de webmail, maar zodra ik de desktop aanzet en emailprogramma open en nieuwe mails ophaal, is deze mail verdwenen uit mijn email inbox.

Weet iemand de oorzaak en kan dit verholpen worden?
Heeft het te maken met het spamfilter?

Mijn emailadres is ***

Groet, Ellen

 

Admin: e-mailadresssen verwijderd

Hallo @EllenVe 

 

Waarschijnlijk heb je ophalen van de mail via het pop protocol ingesteld in het emailprogramma op de desktop en daar ook ingesteld dat de mail gelijk van de server verwijderd moet worden.

Je zou dit bij de accountinstellingen moeten kunnen wijzigen, daar kan je dan instellen dat opgehaalde mail nooit verwijderd wordt.

Mocht je daar niet uitkomen, welk emailprogramma op de desktop gebruik je?


Windows.


Dank voor je snelle reactie. Kun jij dat voor mij aanpassen?

 


Nee, ik ben niet van KPN en ook moderators die wel van KPN zijn kunnen dit niet voor je aanpassen, dit is iets wat bij jou op je PC aangepast moet worden.

Windows is trouwens het operating systeem wat op je PC draait en wat zorgt dat de softwareprogramma's zoals het mail programma uitgevoerd kunnen worden.

 

Het ligt aan het gebruikte mail programma waar je die instelling kan vinden, hier kan je vinden hoe je het aanpast voor de verschillende mail programma’s: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 


Dank voor nu! Ik ga kijken of ik het kan aanpassen.

 

Groet, Ellen


Ben ik weer. Met die link kom ik er niet echt uit.

Heb wel gevonden bij opties, beveiligingsopties veilige afzenders en geblokkeerde afzenders.

Ik heb het emailadres toegevoegd aan de veilige afzenders.

Zou dat kunnen helpen?

 


Nee dat gaat niet helpen.

Bij b.v. Mozilla Thunderbird doe je het via Extra, Accountinstellingen en dan bij de serverinstellingen moet je Berichten op de server laten aanvinken en de rest instellen zoals je wilt of uitvinken.

 

 

Als je een ander emailprogramma gebruikt, welke is dat?

 


Windows live mail.


Zie bijgevoegde foto.

 


2011. Dat programma is bijna 10 jaar oud en word niet meer ondersteund. Stap eens over op Windows Mail of Thunderbird. 


Ik heb alleen dit gevonden: http://www.websonic.nl/pctips/windowsmail/windowsmail_kopieberichtachterlatenopserver.php

 

Maar of dat nu ook voor Live mail ook zo werkt weet ik niet maar je kan even kijken of dat zo is.

 

Windows Live Mail wordt trouwens ook niet meer ondersteunt door Microsoft sinds 2017, het beste is eigenlijk om een ander email programma te gaan gebruiken.

Hier een mooi artikel over hoe je van Live Mail over kan gaan naar Windows 10 Mail App.

 


@EllenVe :

Zie dit plaatje:

Kies een account (bij is mij dat bijv. HetNet (POP) in Windows Live Mail (WLM) dan Eigenschappen > Geavanceerd. In de rode rechthoek moet je dan “Een kopie van berichten op de server achterlaten". aanvinken. En dit moet je doen voor ALLE accounts in WLM die met POP werken. Die zijn in het plaatje te herkennen aan “Inkomende e-mail (POP3)".


Dank je wel Willie! Dat is me gelukt.

 

Dank je wel GeSp voor artikel. Dat ga ik lezen.


@EllenVe :

@GeSp heeft gelijk. Het is inderdaad beter om over te stappen naar een ander emailprogramma. Want WLM wordt door Microsoft niet meer ge-update. En dan wordt het programma ook niet meer aangepast voor nieuwere en veiliger versies van Microsoft's .NET software. Want WLM heeft die .NET software nodig.

Ikzelf heb WLM wel geïnstalleerd (gebruik het echter slechts af en toe) maar dat is voor een hele speciale reden (nee, geen details).