Skip to main content

Als mijn schoonzusje een email verstuurd naar mij komt deze binnen, verschijnt in een flits en is meteen weer weg. De mail zit daarna niet in de spam, niet in de verwijderde items, hij is gewoon helemaal weg. Ook niet meer te zien in Webmail.

Het probleem doet zich voor bij Outlook op de computer maar ook bij een mailprogramma op de telefoon en tablet. 

Een mail van haar die verstuurd wordt naar mijn Gmailadres komt wel gewoon bij Gmail aan en blijft daar ook zichtbaar maar wordt ook niet automatisch doorgestuurd naar mijn KPN adres en dus daar zichtbaar.

Bestaat er ergens een lijst geblokkeerde afzenders? Ik heb de lijst in outlook nagekeken maar daar staat ze niet op. 

 

Wat kan de reden zijn?

Hallo @Wilmie 

 

Je kan geblokkeerde verzenders vinden in webmail onder de Instellingen (radertje rechts bovenin):

 

Je kan ook kijken of er Filter Regels zijn ingesteld die de mail verwijderen.

 

Zie je in webmail wel de overige mails staan?


@Wilmie

Allereerst ALLE wachtwoorden wijzigen en zorg ervoor dat het wachtwoord van het KPN ID uniek is. Probleem opgelost ? Heb je een “forward” ingesteld in de KPN webmail of iets anders gewijizgd aldaar ? Heb jij die "Forward” ingesteld of heeft dat iemand anders gedaan ?


Dank je voor het antwoord.  Bij de geblokkeerde verzenders staat helemaal niemand, daar had ik inderdaad ook al gekeken.

En filterregels zijn er ook niet.

En ja, ik zie alle andere mails gewoon staan. Zowel in webmail, als in outlook op de computer als op mijn telefoon. Alleen haar mails verdwijnen. Het probleem is trouwens niet nieuw, het bestaat al meerdere maanden. 


Voor zover ik weet is er geen forward ingesteld in webmail. Geen idee hoe dat moet.

(Ik heb wel een forward in Gmail ingesteld naar mijn kpn mail maar dat heeft hier niets mee te maken. )


@Wilmie 

De lijst met geblokkeerde afzenders moet je in de KPN webmail instellen. Maar dan wordt email van die afzenders al door de KPN verwijderd voordat het wordt doorgestuurd naar jou.

Als er email verdwijnt moet je ALLE apparaten + de KPN webmail op mogelijke filters, blokkeerlijsten etc. controleren.

Nogmaals: Verander ALLE wachtwoorden van ELK account én van jouw KPN ID. Dan blokkeer je de toegang tot jouw emailaccounts door een mogelijke hacker. (zie hierboven).


Meestal ligt het dan toch aan een apparaat die mail ophaalt en waarop (per ongeluk) staat ingesteld dat die mails moeten worden verwijderd.

Je zou alle apparaten/programma's waarop KPN mail wordt opgehaald even uit kunnen zetten, dan je schoonzus een mail laten sturen en kijken of hij dan wel in webmail blijft staan.

Vervolgens 1 voor 1 de programma's/apparaten waarop mail wordt opgehaald weer aanzetten en steeds controleren of de mail blijft staan.

Zodra die mail verdwijnt na aanzetten van een apparaat moet je het daarop zoeken.


Dank voor alle antwoorden. Ik ga ermee aan de slag


@Wilmie 

Misschien heb je 2 of meer emailaccounts ? Dan stuurt bijv. alleen jouw schoonzus email naar account 1 en alle andere mensen stuurt dan email naar emailaccount 2. Dan is het waarschijnlijk dat account 1 de binnenkomende email op een andere manier behandelt dan account 2. (bijv. POP versus IMAP). Wel of niet een kopie van de email op de server laten staan.


Meestal ligt het dan toch aan een apparaat die mail ophaalt en waarop (per ongeluk) staat ingesteld dat die mails moeten worden verwijderd.

Of gewoon het wachtwoord aanpassen van de mailbox. Preventief deze aanpassen is altijd goed, en andere e-mailclients hebben dan ook automatisch geen toegang meer. 

Dit is tevens ook de stap die ik iedereen aanraad die van POP naar IMAP migreert.


Reageer