Skip to main content

Goedemorgen. Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn schoon vader. Hij heeft eenĀ  kpn aansluiting en gebruikt een @kpnmail.nl email adres icm de bekende imap instellingen. Mail die hij verstuurd vanaf outlook of windows mail wordt netjes verzonden. Verschijnt in de sent items, maar komt niet aan bij de ontvanger. Er komt geen ndr. Mail die hij verstuurt via de webmail komt wel aan.


Wat we al geprobeerd hebben om dingen uit te sluiten;


Incorrecte instellingen:


We hebben gebeld met de support van KPN, die hebben meegekeken en alle instellingen gecontroleerd. Die staan goed zeggen ze. We moeten maar webmail gebruiken want het zal wel aan zijn pc liggen.


Probleem Outlook:


We hebben zijn email account in windows mail ingesteld om uit te sluiten dat het aan outlook ligt, ook daarmee hebben we precies hetzelfde probleem.


Andere PC/verbinding:


Als ik zijn account in stel en gebruik op een laptop bij mij thuis op een ziggo verbinding gaat het prima. Neem ik de laptop naar hem mee, sluit ik hem aan op zijn wifi, heb ik met mijn eigen laptop hetzelfde probleem.

Ā 

Andere account:


Ik heb een andere imap account (van gmail) in zijn outlook gezet. Daarmee komt de mail wel aan.


Het moet een combinatie zijn met zijn kpn email adres/instellingen en zijn verbinding/ip thuis. Ook bij ons gaf KPN aan dat zijn ip niet geblokkeerd was...

Gisteren weer 2 uur aan de lijn gehangen met de support. Ik moest uiteindelijk een mail sturen naar abuse@kpn.com omdat die niet meer bereikbaar waren voor de kpn medewerker. Ik krijg sowiesoĀ een v10 opgestuurd maar zowel de medewerker als ik verwachten niet dat dat het oplost.Ā 


Welkom, Kees! Ik heb even een apart topic voor je bericht aangemaakt. Een andere Experia Box gaat dit niet oplossen.

Ā 

Ik heb even gekeken naar het mailadres dat je in je profiel hebt opgenomen. Daar zie ik geen rare dingen op van mijn kant. Dan is AbuseĀ de ingang die je moet hebben. Zij kunnen dieper kijken ofĀ  er een blokkade is, of dat er wat anders aan de hand is.Ā Heb je van hen al een reactie terug?