Skip to main content
Beantwoord

Mailaccount en aliassen staan op oud klantnummer

• July 6, 2026
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19

Beste mensen, vandaag nieuw abo KPN actief.

Mijn mailaccount en aliassen staan nog op het oude klantnummer.

Kan dit kwaad, blijft dit bestaan?

Of moeten ze door KPN overgezet worden naar het nieuwe klantnummer?

Indien ja, hoe is dat te regelen?

Graag een reactie van het moderatieteam.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hoi Jan, welkom terug nogmaals en goed dat je dit hier vraagt.

Wanneer je e-mailadressen op een oud contract/klantnummer staan moeten deze wel over worden gezet naar je nieuwe, anders zullen ze op een gegeven moment worden opgezegd. Dan raak je ook alles kwijt. 

Gelukkig lees ik dat je al actie hebt ondernomen en dat de adressen over worden gezet. Erg fijn. 

Voor andere meelezers die ook e-mailadressen van een bestaand KPN abonnement willen overzetten, neem contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

5 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 6, 2026

@JanD Voor alle zekerheid zou ik toch even een backup maken van je gearchiveerde emails.

Het aanpassen zal wel goed gaan, maar je weet maar nooit.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Dat was wel een heel kort uitstapje, beste ​@JanD , en vereist nu weer verdere actie.

Op het oude klantnummer zullen de emailadressen 6 maanden na einde contract opgeheven worden, dus ruim voor die tijd via de jouw bekende weg contact opnemen met de klantenservice en dan maar hopen dat aldaar geen stommiteit uitgehaald wordt.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 6, 2026

Ik kreeg op 25-06-2026 een mail van KPN met de volgende tekst:

We zijn er mee bezig

Koppeling van je e-mailadres

Beste mevrouw XXX

Je wil je e-mailadres overzetten.

We doen dit binnen 1 werkdag

Je hoeft hier niet voor thuis te blijven en we bellen je hier alleen over als we extra informatie nodig hebben. Je krijgt van ons een SMS en e-mail als het is gedaan.

Met vriendelijke groet

Team KPN

Bedoelt men hiermee mijn KPN mailaccount en aliassen weer weghalen bij Solcon en terugplaatsen in KPN of anderszins?

Ik zie geen mail en SMS

Ik hoop dat iemand van het moderatieteam mij hiermee kan helpen.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 7, 2026

Beste iedereen, dit topic kan gesloten worden.

KPN is bezig het mailaccount met aliassen om te zetten van het oude klantnummer naar het nieuwe klantnummer.

Vanochtend over gebeld met de helpdesk.

Bedankt voor het meedenken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 8, 2026

Hoi Jan, welkom terug nogmaals en goed dat je dit hier vraagt.

Wanneer je e-mailadressen op een oud contract/klantnummer staan moeten deze wel over worden gezet naar je nieuwe, anders zullen ze op een gegeven moment worden opgezegd. Dan raak je ook alles kwijt. 

Gelukkig lees ik dat je al actie hebt ondernomen en dat de adressen over worden gezet. Erg fijn. 

Voor andere meelezers die ook e-mailadressen van een bestaand KPN abonnement willen overzetten, neem contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.