Skip to main content

Het wachtoord van mijn Planet account is veranderd. Outlook in mijn laptop werkt zonder problemen.

Opnieuw inloggen op mijn Samsung tablet en smartphone lukt niet. Na verschillende pogingen blijft de foutmelding Controleer mailadres en wachtwoord. Ook account verwijderen en opnieuw toevoegen lukt niet.

Wat is het probleem en hoe los ik het op?

Alfred

Hoi @Alfred te Pas, het kan zijn dat het wachtwoord of de gebruikersnaam (het volledige e-mailadres) niet helemaal correct is ingevuld en dat de melding daarvan komt.

Het verwijderen en opnieuw instellen lijkt me ook het beste, en dan deze stappen stap voor stap volgen: E-mail - Handmatig instellen. Dan moet het werken als je de juiste gegevens gebruikt.


Gebruikersnaam en wachtwoord dubbel gecheckt. Verwijderen en opnieuw instellen lukt ook niet.

Inmiddels contact gehad met de hulpservice van Microsoft. Daar kreeg ik de boodschap dat Outlook op tablet en phone niet meer ondersteund wordt voor KPNMAIL.

IK weet niet of dit een dooddoener was of het probleem inderdaad door KPN komt.

 

groet. Alfred


Ik heb nog niet genoeg informatie om te kunnen zeggen waar het probleem precies ligt. Lukt het wel om in te loggen met dezelfde gegevens op onze Webmail? Als het daar ook niet lukt, zit het probleem in de gebruikersnaam en wachtwoord. Als het daar wel lukt zijn die wel correct en kan het in de instellingen liggen. Om Outlook uit te sluiten zou je ook een ander mailprogramma kunnen proberen.


Gebruikersnaam en wachtwoord functioneren wel op  KPN webmail Android

 

Opnieuw toevoegen aan  Outlook blijft foutmelding “controleer je e-mailadres en wachtwoord opnieuw”

 

Ik gebruik Outlook ook voor verschillende andere accounts en wil daarom Outlook blijven gebruiken. Alleen KPN mail geeft het probleem.

Alfred

 


Welke tablet heb je?


Samsung A8


Het zou moeten werken op de A8 en Outlook.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/samsung/galaxy-tab-a8-lte-dual-sim-sm-x205n


@AriënC Die toestelhulp is om de GMail app in te stellen (ook voor outlook.com mail), de outlook app kom ik daar niet tegen of zie jij die wel ergens staan?

 

@Alfred te Pas Heb je al eens geprobeerd om je planet account handmatig in te stellen in de outlook app?
Dit kan je volgens mij alleen doen bij toevoegen van een account, na invullen van het e-mailadres en op Volgende klikken moet je die optie zien tijdens of nadat outlook aan het zoeken is (geweest).

Je kiest dan Geavanceerde instellingen en vult alle velden in, met de servergegevens die ik zoals in de afbeeldingen ingesteld heb werkt het bij mij, ik kan via mijn planet e-mailadres mails ontvangen en verzenden.