Skip to main content

Omdat wij zeer teleurgesteld zijn in de KPN hebben wij abonnement ons opgezegd.

Er is ons nooit verteld dat we dan wel een Email only abonnement moeten nemen, nu kunnen we niet meer bij voor ons belangrijke gegevens komen.

Mag KPN dit doen?    

@teleurgesteld in KPN1

Hoelang geleden hebben jullie dat KPN abonnement opgezegd ? Als dat minder dan 6 maanden was dan zijn die accounts nog actief.

Misschien is het dan ook mogelijk om nog een “Email Only” abonnement te nemen ?


Hallo @teleurgesteld in KPN1,

Ja dit mag en KPN is niet verplicht dit te melden. Het gebeurd vaker dat mensen het emailadres onderbrengen bij hun provider, en dat is dus 6 maanden na opzegging verloren. Als mensen het zelf aangeven kan inderdaad email only worden aangevraagd, al zou ik zeggen dat je beter een dienst als Gmail of Outlook kunt nemen. Dan loop je hier nooit meer tegenaan en betaal je ook niet meer dan nodig is. 


Ja, dit mag. Er is een wettelijk voorschrift dat elke provider na beëindiging van het abonnement, bv bij overstappen, nog 6 maanden het e-mail adres beschikbaar moet houden. Hierdoor heeft de klant een half jaar de tijd om contacten in te lichten voor de wijziging. En zelf ook e-mail te wijzigen bij streaming diensten, DigiD, e.d.

Na 6 maanden wordt de box met inhoud verwijderd. Is dan helaas niet terug te halen.

Vervelend dat je niet bewust was dat je e-mail ook eindigt als je het abonnement beëindigd. Dit is bij je huidige provider ook het geval.

Helaas is het nu te laat voor E-mail only. Je box is dus al weg.

Zelf heb ik een e-mail adres wat niet bij een provider behoort. Er zijn diverse diensten die dat aanbieden.


Bedankt voor jullie reacties, we hebben in juni opgezegd en kunnen nu niet meer bij de mail, mij is verteld dat na een maand de gegevens niet meer bekeken kunnen worden. 


Hallo @teleurgesteld in KPN1 

 

Welke melding krijg je als je probeert in te loggen via webmail?

Als je vanaf een ander email adres een mail naar je KPN email adres stuurt krijg je dan een melding terug dat het niet bestaat?


@teleurgesteld in KPN1 

Nee, die accounts zijn nog 6 maanden actief. Althans dat zouden ze moeten zijn. Dus dat is in ieder geval nog tot en met november 2022. Dus dat is nog het proberen waard. Hopelijk hebben jullie dan nog wel de inloggegevens voor dat/die account(s).


Hoi @teleurgesteld in KPN1, welkom bij ons op het forum. Zoals de anderen al aangeven blijft een e-mailadres tot 6 maanden na het opheffen van het abonnement nog actief. Daarna wordt het (inclusief inhoud) verwijderd.

Net als GeSp ben ik ook benieuwd wat de melding precies is als je probeert in te loggen en wat mensen te zien krijgen als ze een mail dat adres proberen te sturen. Heb je beide dingen al kunnen proberen?