Skip to main content

Hoe kan het dat als ik een e-mail krijg van iemand met een mailadres met kpnmail extensie dat bij beantwoording de mail dan geleverd wordt bij iemand met een zelfde adres maar dan met een planet extensie? De eigenaar van het planetadres heeft mij dit gemeld en ik vind het erg vervelend zeker omdat de mail privacygevoelige informatie bevat. Het gaat dus om 2 verschillende personen met een zelfde mailnaam maar andere extensie. Hoe kan dit uberhaupt bestaan? Had niet 1 van de adressen geweigerd moeten worden of een waarschuwing met verzoek tot wijziging van de naam?

Dit kan gewoon. Hier is opzich niets mis mee. Maar u wilt het niet. Begrijpelijk, dat moet dan aangepast worden. 

Hoe verzend u de mail? Met Outlook? Of vanaf uw mobiel? 


Met outlook vanaf pc met zakelijk account


Ik zit uw bericht nog eens te lezen, en het komt me toch enigsinds verwarrend over.

Hoe kan het dat als ik een e-mail krijg van iemand met een mailadres met kpnmail extensie …

Dus u ontvangt een mail met als afzender bijvoorbeeld piet@kpnmail.nl.

... dat bij beantwoording de mail dan geleverd wordt bij iemand met een zelfde adres maar dan met een planet extensie?

Dus u beantwoord de mail. Je zou verwachten dat uw mail dan terug gaat naar piet@kpnmail.nl. Maar in plaats daarvan gaat die naar piet@planet.nl?

Begrijp ik het zo goed?


@Sandra Koolwijk

Kijk eens bij “Eigenschappen” van die ene email. Staat daar bij het “antwoordadres” een “@kpnmail.nl” extensie/domijn ? Of staat daar bijv. een “@planet.nl” extensie/domein ?

Want als je in jouw emailprogramma op “Beantwoorden” klikt kiest het programma het antwoordadres en dat kan anders zijn dan het emailadres waar de email vandaan komt. Misschien had die ene persoon eerst hetzelfde emailadres maar dan met een ander domein ? Of heeft die ene persoon het verkeerde emailadres ingevuld ? Of ging zijn/haar emailprogramma ervan uit dat het een ander domein moest nemen ?


Dat klopt helemaal Nick83, zo gaat het inderdaad.


@Willy22 Er verandert niets in het domein. Ik heb alle mails van en naar klant nagelopen en ook de eigenschappen.  Ik kan het alleen maar melden bij de betreffende personen (dat heb ik uiteraard gedaan). Als ik 1 van hen was zou ik er toch voor kiezen om het e-mailadres niet meer te gebruiken en een ander aan te maken. Het zal wat werk zijn omdat het een zakelijk adres is, maar ik kan me ook zo indenken dat offerteverzoeken zo bij de concurrent terecht komen en er zo klanten misgelopen worden. 


Dat klopt helemaal Nick83, zo gaat het inderdaad.

Dan ligt het niet aan uw zelf. Bij verzenden opletten waar de mail heen gaat. Het heeft inderdaad met antwoordadres te maken. De andere partij heeft dat verkeerd ingesteld. 


Dat klopt helemaal Nick83, zo gaat het inderdaad.

Dan ligt het niet aan uw zelf. Bij verzenden opletten waar de mail heen gaat. Het heeft inderdaad met antwoordadres te maken. De andere partij heeft dat verkeerd ingesteld. 

Dat lijkt mij ook de meest waarschijnlijke reden/oorzaak.

Een 2e reden zou kunnen zijn dat er bij de KPN iets mis is. Dat de KPN een fout heeft gemaakt maar dat moet een moderator verder uitzoeken.


Ik heb een plaatje gemaakt wat er in mijn emailprogramma gebeurt. Als ik een email beantwoord dan pakt mijn emailprogramma het “antwoordadres” (blauwe en rode pijl). En dit is een ander adres dan waar de email vandaan komt (zwarte pijl). Dit antwoordadres wordt echter ingesteld door de persoon die deze email gestuurd heeft.

Het lijkt erop dat de persoon, die de email gestuurd heeft, zijn gebruikersnaam/emailadres heeft gewijzigd en vergeten heeft om ook zijn antwoordadres aan te passen. Een ander persoon heeft dan dat ene oude emailadres gekozen.

De enige remedie die ik zie is om handmatig het emailadres in te typen. Maar in dit geval lijkt het erop dat de fout toch bij de afzender van de email ligt.

 

 


@Sandra Koolwijk Hoi Sandra, van harte welkom op ons forum! Zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier. Goed dat je al op weg geholpen bent. Ik zie dat je hele mooie uitleg van @Nick83  en @Willy22 gekregen hebt. We hebben daarna geen reactie meer van je gezien. Is het duidelijker geworden met bovenstaande uitleg? Laat het gerust weten als je vragen hebt.