Skip to main content

Ik ben slachtoffer van ID fraude.Mijn webmail loopt niet goed.

Iemand besteld online artikelen en ik krijg daar geen mail van. Ik krijg alleen constant berichten postmaster undelivered.

Contact met de politie , het is niet zomaar niks.

Ik heb daarover diverse malen gemaild met het abuseteam wat te doen, ik ben ook maar een leek. Klantenservice zegt dat hun mij moeten helpen.

En wat schrijft het abuseteam, wij zien dat alles in orde is en klaar. Ik heb zelfs foto’s meegestuurd van de mails.

Ze helpen je gewoon niet.

Tijd om over te stappen, waardeloze service!

 

@Lijo40 De mail "postmaster undelivered” is waarschijnlijk een fishing-mail. Kan je een voorbeeld hier posten (a.u.b. maak jouw eigen email-adres onzichtbaar)


Ik krijg dit binnen van een bestelling die met DHL word geleverd, Ik krijg zelf geen mails binnen van DHL. Heb inmiddels wel uitgevonden waar de pakketten heen gaan. Maar het lijkt of de mailberichten vannwat er besteld word ergens anders heen gaan.

 


Oh en in de bijlage staat niks.


@Lijo40 De tekst "Undeliveable: vrijdag komen we bij je langs” moet toch bij jou een alarm laten rinkelen? Engels en Nederlands in een zin?


Ja maar er komt niemand langs, het gaat naar een pakketpunt met locker. De code heb ik niet en als DHL die mailt komt het niet bij mij aan, dat is dus het probleem. En dit is echt niet de enige mail. Heb hiervan ook aangifte gedaan en heb zelf al vanalles opgespoord, ligt bij de politie. Maar het probleem zit nog steeds in de ontvangst van mail die ik niet binnen krijg en het team zegt gewoon van wel. 


Van DHL krijg je verder ook geen hulp hoor, want die geven er niks om wie er een pakket ophaalt.


De tekst "Undeliveable: vrijdag komen we bij je langs” moet toch bij jou een alarm laten rinkelen? Engels en Nederlands in een zin?

Dat is toch volstrekt normaal?

De mailserver van KPN plaatst de tekst "Undeliverable:" voor de oorspronkelijke titel van de mail als deze niet afgeleverd kan worden bij de ontvanger.


Ja maar waarom word die niet bij mij afgeleverd, ik zo een 25 van die mails. 
Ook als het is opgehaald , ik hoor hier een mail van DHL van te krijgen. 
het gaat hier niet om een paar tientjes. 
mals je normaal iets besteld krijg je daar een bevestigings mail van, die gaan achter mij om.Krijg ik niet binnen, en dan is er bij een sportzaak voor 800 euro kleding besteld 

 

 


@Lijo40 

De “Bounce” email lijkt mij echt. Kijk eens in “MijnKPN”. Zie je daar iets abnormaals ? Is jouw KPN account gehackt ? Vervang eens alle wachtwoorden van jouw accounts en van “Mijn KPN”. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. Weet de ander ook jouw wachtwoorden ? Het lijkt erop dat de afzender jouw emailadres als “antwoordadres” heeft ingevuld.


Is dit niet gewoon SPAM? Ik krijg zulk soort onzin ook met grote regelmaat. Bijvoorbeeld:

 


.., en dan is er bij een sportzaak voor 800 euro kleding besteld 

Word dat daadwerkelijk van uw rekening afgeschreven? Dan zou ik maar eens gauw voor een ander rekeningnummer zorgen denk ik.


Nee is geen spam, iemand koopt spullen op afbetaling op mijn naam met mijn mailadres.

Ik heb wel maatregelen genomen , wij gaan niets betalen en dat kan ook niet gebeuren.

Je hebt er alleen een hoop rompslomp van, maar ze gebruiken mijn mail. 
Daar zou het abuse team toch na kunnen kijken waar zijn die anders voor .

klantenservice zei dat hun het op moeten lossen  want hun kunnen dat niet. Moet een expert naar kijken 


Ik heb alle wachtwoorden meteen veranderd.

Alles gedaan wat ik kon doen , ik heb zelfs 2 pakketten kunnen onderscheppen bij een pakket punt.


@Lijo40 

Kun je achterhalen naar welk emailadres dat emailtje moest gaan en dat niet bestaat ?


Nee , geen idee, zou ook niet weten hoe ik dat moet doen.

Degene zit wel ergens in de buurt want er word geleverdvin mijn woonplaats en omliggende gebieden.


Maar ik denk de enige oplossing is , naar een andere provider.

Met hopelijk een betere helpdesk.


...maar ze gebruiken mijn mail. 

Daar zou het abuse team toch na kunnen kijken waar zijn die anders voor .

Abuse kan daar helemaal niets aan doen. Iedereen kan uw mailadres gebruiken. Dat kan abuse niet tegenhouden. Maar als iemand alleen uw mail adres weet, dan kan die daar normaal gesproken niets mee.

Het probleem bij u is dat ze veel meer van u weten. Ze weten waarschijnlijk ook uw bankrekeningnummer en uw adresgegevens enzo. En ze hebben toegang tot uw emailaccount. De combinatie van al die data zorgt er voor dat ze daarmee bestellingen kunnen plaatsen in webshops. 

Dit gaat allemaal langs abuse heen, die heeft daar niets mee te maken.

Heeft u ook 2FA bij uw MijnKPN account ingeschakeld? Zodat u dus een SMS met code krijgt bij inloggen? 

Hierna nog een keer het wachtwoord van uw email account aanpassen. Dat is dus een ander wachtwoord dan het wachtwoord van uw MijnKPN account. Laat dat ff duidelijk zijn.

Weet u bij welke webshops ze spullen bestellen? 

 


Maar ik denk de enige oplossing is , naar een andere provider.

Met hopelijk een betere helpdesk.

Met overstappen los je je probleem niet op, je hebt zelfs kans dat je probleem meeverhuist.

Als het werkelijk ID-fraude is, is dat niet gebonden aan een provider. @Lijo40 

Krijg je ook facturen per post of anderszins op jouw naam van niet door jou bestelde diensten of goederen?

Is het ‘misbruikte’ mailaccount een echt KPN-account of een alias van een KPN-account?

Indien het laatste, de alias gewoon laten vervallen en de vertrouwde contacten die dat alias ook gebruiken een mail-wijziging doorgeven.

 


Ik denk dat alleen mijn mail is gehackt, verder heb ik nergens last van.

Ik krijg gewoon bepaalde mails niet binnen, ik had een bedrijf aan de telefoon en die stuurde mij gewoon een mail op mijn adres, kwam niet aan bij mij. Maar hij had het verstuurd, we hebben er op gewacht aan de telefoon 


Ik denk dat alleen mijn mail is gehackt, verder heb ik nergens last van.

Ik krijg gewoon bepaalde mails niet binnen, ik had een bedrijf aan de telefoon en die stuurde mij gewoon een mail op mijn adres, kwam niet aan bij mij. Maar hij had het verstuurd, we hebben er op gewacht aan de telefoon 

Krijgt dat bedrijf dan ook een melding dat de mail niet afgeleverd kan worden? @Lijo40 ?

En als je vanuit jouw webmail een mail naar jezelf stuurt, komt die dan wel aan of ook niet?


Dat bedrijf krijgt geen melding het gaat bij hun gewoon weg.

ik ontvang wel gewoon andere mail , alleen geen mail van wat iemand besteld met mijn adres


Maar ik word niet echt wijzer dus ik ga het ergens anders zoeken.

Bedankt voor de reacties!


Dat bedrijf krijgt geen melding het gaat bij hun gewoon weg.

ik ontvang wel gewoon andere mail , alleen geen mail van wat iemand besteld met mijn adres

Maar als jij geen mail ontvangt van degene die wat met jouw adres (mailadres of huisadres???), bestelt hoe weet je dan dat iemand iets bestelt met jouw ID??? @Lijo40 

 


Maar ik word niet echt wijzer ...

U negeert gewoon allerlei belangrijke tips die hier in dit topic gegeven worden. U reageert er helemaal niet op. Zo kunt u het beter omschrijven.


@Lijo40

@Lijo40

Kun je achterhalen naar welk emailadres dat emailtje moest gaan en dat niet bestaat ?

Dat achterhalen doe je als volgt: Selecteer de email en klik dan op “Eigenschappen". Dan krijg waarschijnlijk een tekst te zien en in die tekst staat hopelijk een emailadres.

Ik denk dat alleen mijn mail is gehackt, verder heb ik nergens last van.

Ik krijg gewoon bepaalde mails niet binnen, ik had een bedrijf aan de telefoon en die stuurde mij gewoon een mail op mijn adres, kwam niet aan bij mij. Maar hij had het verstuurd, we hebben er op gewacht aan de telefoon 

Jouw emailadres is een adres van de KPN. Dus dan zou email van dat bedrijf naar jou toe moeten worden geregistreerd in de logs van de KPN emailservers. Kan @Raymondt (die werkt op de afdeling “KPN Abuse”) hier misschien helpen ? Of bel met of stuur zelf nog een email naar Abuse@kpn.com.

Kijk eens in de KPN webmail. Staat er bij jouw misschien een "Forward” ingesteld die email doorstuurt naar een ander adres ? Of is er op een andere manier iets veranderd ?

Ik zou in ieder geval direct met jouw bank bellen om jouw rekeningen (+ credit cards) tijdelijk te laten blokkeren.  Of wordt er hier via een andere route betaald ? Jouw bank heeft vaak ook raad om wat je dan verder moet/kunt doen.


Reageer