Skip to main content

Ik ben klant1 bij kpn en heb een bestaand mailaccount: 1@hetnet.nl

Verder ben ik ook klant2 bij kpn met bestaand mailaccount: 2@kpnmail.com

Ik wil als klant2 op het 2@kpnmail.com account nog een ander mailadres maken 1@hetnet.nl (ik weet dat ik 5 mailadressen kan maken). LET op: moeten wel 2 aparte mailadressen zijn en niet bij elkaar in 1 mailbox komen.

Hoe kan het hele archief/history van 1@hetnet.nl van klant1 naar klant2 worden overgebracht? Tevens moeilijk omdat ik als klant2 zijnde niet een …..@hetnet.nl kan maken, maar gedwongen word om een ….@kpnmail.com te maken.

Goedemorgen @Gebruiker in Utrecht, welkom!

Ik vat het even samen, dan weet ik zeker of ik je goed begrepen heb. Je hebt twee abonnementen bij KPN, een met een Hetnet mailbox en een met een kpnmail mailbox. Staan deze abonnementen op hetzelfde adres, of op twee verschillende adressen? En wat voor abonnementen zijn dit, beide een abonnement met internet? Kort gezegd maak ik eruit op dat je de Hetnet mailbox wil overzetten van abonnement 1 naar abonnement 2, klopt dit? 


Hoi Alexandra,

Dank voor je reactie. Er zijn inderdaad 2 abonnementen op 2 verschillende adressen met allebei abonnement met tv-internet:

Huis 1 heeft een kpn-account met 1@hetnet.nl (mijn ex-partner)

Huis 2 heeft een kpn-account met 2@kpnmail.nl (ik)

Ik ben gescheiden van mijn partner en van huis1 naar huis2 verhuisd.

Aangezien ik het mailadres het vaakst gebruikte, wil ik het dus onder mijn kpn-account hebben.

Dus ideaal zou zijn in huis2 dat ik 2 aparte mailadressen heb (dus geen alias):

1 mailadres 2@kpnmail.nl (ik) en

1 mailadres (1@hetnet.nl) 

 

Huis 1 houdt dan tv en internet over en z’n andere mailadres 3@hetnet.nl als hoofdmailadres.

Dus ik wil graag hetnet-mailbox met hele geschiedenis (4gb) overgezet hebben.

 

Kan dat geregeld worden?

Ik hoor het graag, groetjes, R

 


@Gebruiker in Utrecht Hoi R, dankjewel voor de extra toelichting! 

Ik snap wat je bedoelt en zou je graag je mailbox ‘teruggeven’, maar het verplaatsen van een mailbox tussen twee heel verschillende abonnementen kan helaas niet. Dit heeft te maken met regels rondom veiligheid en privacy, waardoor het niet mogelijk is. Wat je kan doen is zelf een mailbox aanmaken met een soorgelijke naam, en met je ex-partner overleggen dat hij/zij je de belangrijke mails doorstuurt bijvoorbeeld. Of dat hij/zij de mailbox verwijdert, waarna je 'm zelf opnieuw als e-mailadres kan aanmaken bij je eigen abonnement. Ik hoop dat je er op een van deze manieren uit komt.


Beste Alexandra,

 

Helemaal begrijpelijk, heb ik ook willen doen, maar ik kan de naam 1@hetnet.nl (waar 1 staat voor de naam) niet aanmaken in mijn account. Het moet allemaal eindigen op ….@kpnmail.nl.

Als ik een …...@hetnet.nl kan aanmaken, zou alles inderdaad opgelost zijn.

Is dat mogelijk?


n.b. wel gevaarlijk om eerst te verwijderen en dat ik m dan aanmaak in mijn account. Wat gebeurt er dan met die belangrijke historie….., Verder: het zijn teveel belangrijke mails om ‘even’ over te zetten. In dit digitale tijdperk moet het toch kunnen. Overigens heb ik de volledige medewerking van mijn ex-partner. Hij wil/kan indien gewenst een goedkeuring geven om de gegevens over te dragen naar mij.

 

In afwachting,

 


Ik denk dat Alexandra het zeer goed heeft weergegeven (hoewel privacy en veiligheid niet het enige is waarvoor het niet kan. Wereldwijd mogen er geen 2 dezelfde email adressen bestaan wat wordt verzorgt door het adres en de domeinnaam. (HetNet.nl, KPN.nl etc). 

Vertel even wat voor mail reader je gebruik? Is dat MS-Office outlook, dan kan je (in ieder geval bij de niet Cloud versies) je de mailbox ook (tijdelijk) op je PC opslaan. Maar het is natuurlijk zinloos om je daarmee nu te helpen als je een andere mail reader gebruikt. \

Hier is best veel kennis over bij forum gebruikers van dit forum. Maar dan moeten ze dus wel de reader weten die je gebruikt. (Heeft te maken met Pop3 en Mail instellingen)


Begrijpelijk, maar het gaan om 1 mailadres (1@hetnet.nl) wat hangt onder kpn-account1.

Dit mailadres moet gewoon komen te hangen onder kpn-account2.

Kpn-account1 zal vermoedelijk door mijn ex-partner worden opgezegd.

Telefoonnummers kunnen ook worden overgenomen door derden (hetgeen ik nog amper ben), het is gewoon dat onze huishouding is opgesplitst, dus de mail is van ons beiden en ik ben degene die toevallig verhuisd is. Dus een mail-adres zou in principe toch ook gewoon overgenomen kunnen worden. 


Je kan alleen een Nederlands telefoonnummer overzetten. Het is niet mogelijk om een buitenlands telefoonnummer om te zetten,

OK je zal dan zeggen alles valt binnen het KPN domein. Klopt, maar overzetten is niet voorzien. 

Email overzetten is nog niet voorzien binnen Nederland, zoals wel de wetgever dat voor de telefoon heeft bepaald en voor dat wettelijk bepaald was, kon het ook niet. Maar je weet nooit, misschien ooit voor de .nl domeinen.  Maar ik zou je niet willen adviseren daarop te wachten.

Maar kan jij niet de hele account en alles wat er aan hangt van je ex partner overnemen, volgens mij kan dat wel binnen KPN. Dan kan hij toch een nieuwe nemen. 


@Gebruiker in Utrecht :

Ik denk dat er wel een oplossing is. Probeer het volgende (het volgende verhaal neemt aan dat jij en jouw ex elk een aparte mailbox hadden onder 1 abonnement):

1)) Maak een nieuw (!!) email-ADRES (ik noem dit A) aan onder mailbox 2 (@kpnmail.nl). Dit kan WEL een adres met @hetnet.nl zijn.

2)) Zorg ervoor dat je, in jouw emailprogramma, 2 (extra ???) accounts hebt die met IMAP werken. Laat het ene wijzen naar mailbox 1 ( @hetnet.nl ) én het tweede naar emailadres A in mailbox 2 ( ...@kpnmail.nl).

3)) Zorg ervoor dat mailbox 2 dezelfde mappen heeft als mailbox 1.

4)) Kopieer in jouw emailprogramma - per map - alle emails van mailbox 1 naar mailbox 2. Als jouw emailprogramma goed werkt worden dan kopieert jouw emailprogramma alle emails van mailbox 1 naar mailbox 2. Controleer regelmatig voor elke map of alles goed is overgekomen (bijv. m.b.v. de KPN webmail).

5)) Als alles goed is overgekomen in mailbox 2, kun je alle emails in mailbox 1 verwijderen.

6)) Vraag aan de KPN of zij dat ene email-adres ( @hetnet.nl ) kunnen overzetten van het ene emailaccount naar het andere email-account ( @ kpnmail.nl ) . Dit kan nu wel omdat het oude mailbox nu leeg is.


Ik kan 1) van bovenstaande mail niet uitvoeren: alles moeten eindigen op kpnmail.nl

Dus ik zal op 2e contract (in nieuwe huis) nooit ...@hetnet.nl kunnen krijgen wat op het 1e contract (in oude huis loopt), TENZIJ de kpn het mailadres overzet van 1e contract naar 2e contract.

 

 

 


CorL schreef:

Maar kan jij niet de hele account en alles wat er aan hangt van je ex partner overnemen, volgens mij kan dat wel binnen KPN. Dan kan hij toch een nieuwe nemen. 


 

Nee, ik kan niet overnemen, want aan dat contract hangt ook nog tv en internet voor oude huis.

Sws is het voor mij te duur om 2 contracten te hebben.

Ik heb u in nieuwe huis al een contract met tv/internet.


@Gebruiker in Utrecht :

Je kunt aan een “...@kpnmail.nl” emailaccount/-mailbox heel goed een "...@hetnet.nl” emailadres/-alias hangen. (Ik weet dat dit goed werkt omdat ik in een vergelijkbare situatie verkeer). Voor jouw emailprogramma moet je dan als gebruikersnaam "...@kpnmail.nl” en als emailadres "...@hetnet.nl” gebruiken. Dan komt alle email voor “...@hetnet.nl” gewoon binnen in die ene emailbox (met naam “...@kpnmail.nl”).

Wil je persé alle email van “...@hetnet.nl” apart houden van alle ander email dan maak je gewoon een nieuwe mailbox aan (gebruikersnaam "...@kpnmail.nl") met daaraan dat "..@hetnet.nl” emailadres/-alias.

Je kunt je ex vragen of hij alle emails voor ..@hetnet.nl  doorstuurt naar een ander emailadres. Dit kan met de zogenaamde “regels” in de KPN webmail.

Het probleem is ook dat dat ..@hetnet.nl emailadres actief is bij “Huis1". Dan kun je dat emailadres/-alias niet in een andere mailbox gebruiken.

Als een abonnement wordt opgezegd dan blijven de bijbehorende accounts nog 6 maanden actief. D.w.z. je kunt dan via dat abonnement geen emails meer versturen maar wel ophalen. Dat geeft je nog enige tijd om één en ander te regelen.


Hier beneden heb ik copy/paste gedaan, wat ik zie (dus alleen ….@kpnmail.nl toe te voegen)

 

  • dus er is geen alias te maken eindigend op @hetnet.nl 
  • het zijn teveel berichten om door te sturen, dan zie ik ook alleen zijn/mijn mailadres als afzender, dus flink moeilijk uit elkaar te houden
  • verder hebben zovéel mensen het 1@hetnet.nl emailadres in hun bestand -> gigantisch om hen allen te berichten over een wijziging van mailadres, bovendien nemen velen maar 1x per jaar contact op.
  • als ik van provider zou zijn veranderd, begrijp ik het, maar ik vind echt dat de KPN klanten tegemoet moet komen in geval van scheidingen.
  • dus oproep aan KPN: svp mailadres huis1 van klant1 te hangen onder/verhuizen naar mailadres huis2 van klant2

 

 

 

 

 


Je kan wel een hetnet alias aanmaken @Gebruiker in Utrecht . Als je in het invoerveld doortypt met @hetnet.nl erachter dan verdwijnt @kpnmail.nl vanzelf.

Hier een voorbeeld met planet.nl maar met hetnet.nl gaat het net zo. 

 


wooooh, unbelievable, gooodieie, GOEIE TIP GEWEEST: het is gelukt, MAAR:

ik kon (natuurlijk) niet het mailadres 1@hetnet.nl van huis1 invoeren (omdat dat immers in huis1 bestaat en uniek is op de wereld (ik kon wel 1a@hetnet.nl maken).

Blijft het probleem dat ik 1@hetnet.nl in huis2 wil hebben met alle historie.

Want nu heb ik in huis2 wel 1a@hetnet.nl maar dat heeft niets te maken met 1@hetnet.nl (ben wel wat wijzer 🙂 maar effectief er niets mee opgeschoten


@Gebruiker in Utrecht :

Doorsturen van emails:

Je kunt met zogenaamde “berichtregels” in de KPN webmail ervoor zorgen dat alle emails die vanaf nu binnenkomen op 1@hetnet.nl worden doorgestuurd naar 1a@hetnet.nl. En dat moet je - uiteraard - instellen bij het account 1@hetnet.nl

In jouw emailprogramma kun je ook (bericht-)regels gebruiken om email die afkomstig is van account 1@hetnet.nl door te sturen naar een speciale map. Zodat je weet dat die email afkomstig is van 1@hetnet.nl


Dat is heel handig te weten, jullie inbreng waardeer ik zeer!!!!, echter:

  • Lost nog niet het historie-overzetten op.
  • Lost ook niet het behoud van het mailadres op (enorm veel derden hebben dit mailadres in hun bestand.

Tot nu toe heb ik (met dankbaarheid) alle workarounds gelezen, maar geen van allen kan mijn probleem oplossen.

Graag kom ik in contact met de KPN.

Ik was en ben KPN-klant.


@Gebruiker in Utrecht :

Overzetten van emails:

Onderstaande procedure kun je wel zelf doen:
1)) Zorg ervoor dat je, in jouw emailprogramma, 2 (extra ???) accounts hebt die met IMAP werken. Laat het ene IMAP account wijzen naar 1@hetnet.nl en de andere IMAP naar 1a@hetnet.nl
2)) Zorg ervoor dat beide mailboxen/-accounts dezelfde mappen hebben.

Doe het volgende voor elke map in mailbox 1@hetnet.nl:
3)) Selecteer alle emails
4)) Markeer alle emails als ongelezen
5)) Kopieer alle emails uit een emailmap vanuit 1@hetnet.nl naar dezelfde map in 1a@hetnet.nl
6)) Controleer of alles goed is overgekomen (m.b.v. de webmail).

Zie het plaatje voor een voorbeeld (dit is het emailprogramma Windows Live Mail maar het werkt ook met andere emailprogrammas): Hier zijn 2 accounts (rode en blauwe rechthoek). Kopieer de emails uit "Postvak In" (rode pijl) naar de andere "Postvak In" (blauwe pijl) en het emailprogramma zorgt ervoor dat de emails naar het andere account op de KPN emailserver worden gekopieerd.

 

 


Dit begint boven mijn pet te gaan en vind ik ook te riskant.

Ik vind echt dat de KPN mij hierin moet steunen.

De hulpvraag is niet moeilijk: ik ben gescheiden en wil mijn mailadres meenemen naar huis2 en dus loskoppelen van het account van huis1.


@Gebruiker in Utrecht Fijn om te zien dat er zoveel hulp toegesneld is, en dat dankzij Willy en Ruud het wel gelukt is om een Hetnet e-mailadres aan te maken. Andere opties dan die ik eerder geopperd heb zijn er helaas niet. Anders had ik het je graag aangeboden. Als je mails overgezet of veiliggesteld zijn en je ex-partner het e-mailadres verwijdert, dan kunnen we ervoor zorgen dat je 'm zelf kan toevoegen aan je eigen abonnement.


Nee, helemaal niet fijn. Er is nog niets opgelost.

Een ..@hetnet.nl mailadres aanmaken is net zo slecht als een ..@kpnmail.nl

omdat het niet het 1@hetnet.nl adres kan zijn van huis 1.

Dus ik ben NIETS opgeschoten. Ik wens graag contact met een KPN-technisch persoon.

 


 

Dus ik ben NIETS opgeschoten. Ik wens graag contact met een KPN-technisch persoon.

Het heeft niets met de technische kant te maken maar met de regels, zoals ik eerder al aangaf. Het is niet toegestaan. Daarom hoop ik dat je verder komt met de gegeven tips. Ik wens je succes met de situatie, voor andere vragen weet je ons hier te vinden.


Het kan niet zo zijn dat “de regels” verbieden mijn EIGEN mail niet te kunnen overzetten.

De KPN dient alleen het desbetreffende mailadres over te zetten van account1 naar acount2.

Het is en blijft mijn eigen mailadres. Graag uw actie. Bij voorbaat dank.


NB Het is een “interne” overzetting, geen switch naar een andere provider. Ik ben gewoon nog KPN-klant.


@Gebruiker in Utrecht :

Welk email programma gebruik je ?

Misschien weet je iemand die met bovenstaande informatie wel uit de voeten kan ?