Skip to main content

Ik ben klant1 bij kpn en heb een bestaand mailaccount: 1@hetnet.nl

Verder ben ik ook klant2 bij kpn met bestaand mailaccount: 2@kpnmail.com

Ik wil als klant2 op het 2@kpnmail.com account nog een ander mailadres maken 1@hetnet.nl (ik weet dat ik 5 mailadressen kan maken). LET op: moeten wel 2 aparte mailadressen zijn en niet bij elkaar in 1 mailbox komen.

Hoe kan het hele archief/history van 1@hetnet.nl van klant1 naar klant2 worden overgebracht? Tevens moeilijk omdat ik als klant2 zijnde niet een …..@hetnet.nl kan maken, maar gedwongen word om een ….@kpnmail.com te maken.

Ik gebruik alleen via webmail, ik ben de slimste in de familie:)))


@Gebruiker in Utrecht :

Installeer dan het emailprogramma Thunderbird (TB) op jouw (??) PC/laptop. TB is (zeer) gebruikersvriendelijk waar het gaat om het kopieren van emails. Maak in TB 2 IMAP accounts aan die naar 1@hetnet.nl én 2@hetnet.nl wijzen. Dan moeten ook alle mappen van beide accounts in TB tevoorschijn komen.

Doe (in TB) het volgende voor elke map die je wilt kopieren:

1)) Selecteer alle emails in een map bij 1@hetnet.nl.

2)) Kopieer die emails naar de juiste map van het account 2@hetnet.nl.

3)) Controleer of alles goed is overgekomen.

Zie ook het volgende plaatje. Zo ziet het er uit in TB. Om van emails van de ene map (rode pijl) in het ene account ( “@hetnet.nl (IMAP)” ) te kopieren naar een andere map (blauwe pijl) in het andere account ( “@gmail.com” ) heb ik alle emails (1172 stuks) geselecteerd. Dan rechts-klik en het getoonde menu komt tevoorschijn. Ik heb toen gekozen: "Kopieren naar” > "….@gmail.com” > “gGmail]” > "Hallo". En toen heeft TB alle emails van het "@hetnet.nl” account naar de map "Hallo” bij het "@GMail” account gekopieerd.

 


@Gebruiker in Utrecht :

Is het met mijn vorig antwoord wel gelukt om de email over te verplaatsen ?


Hey, fijn dat je nog even contact zoekt. Ik heb je vorige antwoord niet durven proberen.

  • Als ik dit ga doen, blijft dan wel alles nog in 1@hetnet.nl staan (in geval dat het niet lukt)?
  • Daarna zou 1@hetnet.nl moeten worden opgeheven, kan ik dan onder 2@kpnmail.nl het 1@hetnet.nl email adres aanmaken? of is er misschien een wachttijd bij KPN dat dat adres weer wordt vrijgegeven?

Ik vind het zeer omslachtig. De reden van mijn verzoek is dat ik ben gescheiden en mijn mail wil veiligstellen omdat ik die kwijt ben als mijn ex-partner het KPN-account zou opzeggen. Hypotheken en spaardeposito's mogen allemaal worden opengebroken ivm scheiding, maar bij de KPN is er totaal geen medewerking. De AVG/privacy is geen geldige reden: het is per slot van rekening MIJN EIGEN mail.


@Gebruiker in Utrecht :

Alles blijft alles gewoon in 1@hetnet.nl staan maar dan moet je natuurlijk wel “kopieren” kiezen (!!!) en niet “verplaatsen”. Als je het niet vertrouwt, kopieer (!!!!) dan eerst bijv. 10 emails om de procedure te testen. Of kopieer de emails in groepen van elk bijv. 100 of 200 stuks. En controleer elke keer of alle emails goed zijn overgekomen.

Wil je controleren of alles goed is overgekomen zorg er dan voor dat je elke keer alle emails in alle mappen als “ongelezen” markeert. Dan wordt in TB achter elke mapnaam, tussen haakjes, het aantal ongelezen emails vermeld. Dan geeft het aantal ongelezen emails aan hoeveel emails er in die ene map staan.

Ook zou ik een flink aantal gekopieerde emails openen om te testen of alle informatie goed is overgekomen.

Ik persoonlijk gebruik een emailprogramma om emails te lezen. In dat programma heb ik een IMAP én een POP account dat naar hetzelfde emailadres wijzen. Op die manier heb ik ook een kopie van alle emails op mijn laptop staan. (Belangrijk: bij dat POP account heb ik dan ook de optie “Bewaar kopie emails op server” (Hoe heet die optie in TB ??) aangevinkt).

Emailadres overzetten:

Als het abonnement dat bij 1@hetnet.nl hoort, wordt opgezegd dan blijven de emailadressen, die daar bij hoorden, nog 6 maanden actief. Je kunt dan daar nog wel email ontvangen maar niet meer versturen. Gedurende die tijd kan 1@hetnet.nl dus ook niet naar jouw abonnement worden verplaatst.

Misschien kan 1)) dat abonnement + emailadressen (met dat 1@hetnet.nl adres) sneller worden opgeheven en 2)) daarna dat emailadres sneller naar jouw nieuwe abonnement worden verplaatst. Maar ik weet niet wat er niet en wel mogelijk is. Ik neem aan dat of @Alexandra of de KPN klantenservice daar jou meer over kunnen vertellen.