Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

ik zou graag voor mijn familieleden een eigen mailbox aanmaken. Het zou fijn zijn losgekoppeld van het abonnement zodat zij dat als nodig kunnen overnemen. Gelijk aan hoe dat voor een mobiel abonnement ook werkt. Onder mijn abonnement kan ik mailadressen aanmaken maar zover mij bekend niet met eigen wachtwoord. En niet mee te nemen. Wellicht is zoiets wel beschikbaar in de vorm van een factuuradres. Ik weet het niet maar kan het nu nog niet organiseren. Wellicht ontbreekt mij de kennis.

Achtergrond, een betaald account biedt informatieveiligheid. 

Een fijne dag gewenst. 

Het is bij KPN onmiddellijk om een apart abonnement af te sluiten met alleen mail. Volgens mij kan dat bij geen enkele provider.

U kunt wel een extra mailbox met apart wachtwoord aanmaken onder uw eigen abonnement.


Hartelijk dank Nick83. 

misschien een niche een mailadres-abonnement?

een extra mailbox onder mijn abonnement heeft niet de voorkeur omdat het dan tijdelijk voor een paar jaar is. En ik op zoek ben naar een mailbox voor de langere termijn.


Overweeg ook eens om een familie domein te registreren en onder dat domein te mailen.

De kosten zijn best acceptabel. Zo ben je bij mijndomein.nl een kleine €3,- per maand kwijt voor een domein (jb-10.nl) met oneindig veel @jb-10.nl emailadressen. 

Voordeel is ook dat het niet uitmaakt of je nu een abonnement bij KPN, Ziggo, T-Mobile of andere provider hebt lopen en dus ook rustig kunt switchen zonder bang te zijn voor het vervallen van de emailadressen.


Hartelijk dank voor de tip wjb,

daarover een vraag waar je wellicht het antwoord op hebt,

kan ik dan per mailadres een eigen wachtwoord instellen? 

(en zo de privacy waarborgen)


kan ik dan per mailadres een eigen wachtwoord instellen? 

Uiteraard kan je voor elk emailadres een eigen wachtwoord instellen.


Hi @jb-10, ik zie dat @wjb al een hele mooie optie heeft benoemd, volgens mij is dat precies waar je naar op zoek bent :blush:


Beste Maja,

 

hartelijk dank voor de reactie. Ik ben op zoek naar een betaalde mailbox en niet naar het vormen van een website. Het is voor mij vreemd een ander middel aan te wenden. Klinkt als een fiets kopen om te kunnen wandelen. 

En ik concludeer daarmee dat er geen passend aanbod is en dat is ook een antwoord. Wat mij betreft volstaat dat hoor. 

Een fijne dag gewenst. 


Ik ben op zoek naar een betaalde mailbox en niet naar het vormen van een website.

Het is ook geen vorm van "website" maar een domein en dat domein gebruik je achter de @ in de mailadressen.

Dus in mijn voorbeeld zou @jb-10.nl dus de domeinnaam zijn en xyz@jb-10.nl één van de emailadressen. Uiteraard moet je zelf een mooie herkenbare naam voor het domein kiezen.


Beste Maja,

 

hartelijk dank voor de reactie. Ik ben op zoek naar een betaalde mailbox en niet naar het vormen van een website. Het is voor mij vreemd een ander middel aan te wenden. Klinkt als een fiets kopen om te kunnen wandelen. 

En ik concludeer daarmee dat er geen passend aanbod is en dat is ook een antwoord. Wat mij betreft volstaat dat hoor. 

Een fijne dag gewenst. 

Bij KPN is het alleen mogelijk om mailboxen aan te maken onder een bestaand internetabonnement, dit is niet los te koppelen. Er zijn ‘email only’ abonnementen, echter ontstaan deze alleen als iemand het internet opzegt en aangeeft tegen betaling de mail te willen behouden. Een betaalde mailbox aanvragen als nieuw/apart abonnement is niet mogelijk, althans niet bij de consumentenmarkt van KPN.

Wat WJB voorstelt staat los van een website, stel dat jullie familienaam Jansen is om maar wat te noemen, dan zou je het domein jansen.nl kunnen ‘kopen’ en kunnen jullie vervolgens mailadressen aanmaken die op @jansen.nl eindigen. 

 

Â