Skip to main content

Goedemiddag, ik merk dat ik sinds 13/7 mijn e-mail historie kwijt ben op mijn telefoon en als ik inlog op mijn webmail. Wat is er gebeurd en kan iemand mijn historie terughalen? 
 

****

 

ik hoor graag, 

steven 

admin: privé gegevens onzichtbaar gemaakt 

Goedemiddag, ik merk dat ik sinds 13/7 mijn e-mail historie kwijt ben op mijn telefoon en als ik inlog op mijn webmail. Wat is er gebeurd en kan iemand mijn historie terughalen? 
 

***

 

ik hoor graag, 

steven 

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst en e-mailadres verborgen i.v.m. privacy


@Steven66

Bedoel je dat al jouw email is verdwenen ? Niet toevallig op 13/7 overgestapt van het POP naar het IMAP protocol op jouw telefoon?

 

Admin: meeverplaatst


Nee, ik was in Denemarken op vakantie en hier geen actie op ondernomen …. 

 

Admin: meeverplaatst


Ook in webmail portal van kpn zie ik alleen mail van na 13/7….. dus ik denk niet dat t aan mijn telefoon ligt. Mailbox is nu 300 m’n groot, zou minimaal 5gb moeten zijn met historie. 
 

is deze migratie voor mij wel compleet uitgevoegd? 

 

Admin: meeverplaatst


@Steven66

Hoewel ik nooit last heb gehad van problemen met de KPN emailserver, heb ik, om dit soort ongelukken te voorkomen, ik in mijn emailprogramma zowel een POP en een IMAP account gemaakt die naar hetzelfde emailadres wijzen. Door het account met POP heb ik altijd een kopie van al mijn email op mijn laptop.

Heeft misschien iemand anders toegang tot jouw KPN account ?

Wat bedoel je met “migratie uitgevoerd” ?? Wat is er "ge-migreerd” ?

 

Admin: meeverplaatst


Nee, ik was in Denemarken op vakantie en hier geen actie op ondernomen …. 

 

Admin: meeverplaatst

Was er misschien nog iemand thuis die een oude pc heeft opgestart ofzo?


Van alle varianten die jullie noemen is geen sprake. Kpn heeft Telfort overgenomen en mijn Telfort mailaccount gemigreerd naar een kpn omgeving/server. 
 

hoe kan ik een reaktie van kpn zelf krijgen hier? 


Maar dat was niet vorige maand @Steven66 . Telfort Thuis is eind vorig jaar al gemigreerd naar KPN.

Een KPN medewerker (moderator) reageert vanzelf in een topic (waar nodig), meestal binnen 1-2 dagen afhankelijk van de drukte.


Dank je, sinds introductie webmail kpn bij mij in juli ben ik t kwijt. Begin juli had ik alles nog via webmail Telfort beschikbaar. Maar als ik daar inlog wordt ik naar kpn server doorgeleidt. 
 

migratie van webmail toegang bedoel ik dus. 


@Steven66

Wat staat er achter het @ teken van jouw emailadres(sen) ?

Zag je als bij Telfort webmail inlogde (voor juli van dit jaar) het KPN logo of het Telfort logo ?

Als je nu bij Telfort inlogt wordt je dan naar de inlogpagina van de KPN webmail gestuurd of kom je direct in de KPNwebmail terecht met het KPN logo ?


@telfort ;Laatste


Hi @Steven66, wat gek dat je ineens je mails van voor 13 juli mist. Er is al hulp in je topic toegesneld zie ik, ik help ook graag een handje.

De overgang van Telfort naar KPN is zoals al verteld werd al langer geleden, dat kan de oorzaak niet zijn. Ik heb je gegevens erbij gepakt en heb even voor je gekeken, maar ik zie geen gekke dingen wat hier de oorzaak van kan zijn. Je hebt ook ingelogd via Webmail om te controleren of de mail daar nog staat, toch?

Dat betekent dat er ergens toch een apparaat is dat via Pop3 ingesteld is, die de mails van de server gehaald heeft. We kunnen helaas geen mails voor je terughalen of herstellen. Ik raad je aan om dat nog even goed na te kijken en eventueel na te vragen thuis, mochten er anderen zijn die ook gebruik maken van de mailbox. Als je het echt niet herkent, dan raad ik je aan om voor de zekerheid je wachtwoord opnieuw in te stellen


Hallo @Steven66 , je kunt mail-provider KPN vergelijken met jouw postbode die regelmatig bij jou de post in de brievenbus gooit. Wat doe jij met de post in je brievenbus? De brievenbus maak je leeg en de post berg je ergens thuis op in een map of wat dan ook.

Zo werkt het ook met de digitale post, KPN is de postbode die de post in jouw mailbox stopt en het is jouw taak die mailbox leeg te maken en de digitale post ergens anders te bewaren zodat er niets meer mee kan gebeuren. Je kunt de postbode dus niet verwijten dat jij je post kwijtraakt nadat de postbode de post in de bus heeft gedaan.

Zeker met de digitale post ‘in the cloud’ is het oppassen.


Ik verwijt niemand iets, ben t alleen kwijt….

 


@Steven66 

Tja, als de email weg is dan vrees ik dat die email niet terug te halen is.

Blijft ook nu jouw mialbox leeg ?

Het volgende is misschien wat ver gezocht maar is desondanks zeer goed mogelijk. Misschien heeft iemand jouw emailaccount gehackt en haalt die mail weg van jouw account. Die persoon kan daar kwade bedoelingen mee hebben. Probeer dan eens of wijzigen van ALLE wachtwoorden helpt. En dan moet je natuurlijk STERKE wachtwoorden kiezen. Een wachtwoord dat bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en een leesteken dat toegestaan is.

Misschien dat er op die datum een automatische update werd geïnstalleerd op jouw telefoon ? En die update heeft dan een instelling gewijzigd. Ik zou daarom toch nog even de instellingen nalopen.